Veteriner Malzeme Blog

• Temmuz 10, 2021 Basın

Hayvanları Koruma Kanunu yasalaştı. Ciddi cezaları da beraberinde getiren yasayı madde madde inceledik.

hayvanları koruma kanunu
  • Temmuz 10, 2021 Pet

Köpeğiniz bazı yaygın sinirlilik ve kaygı belirtilerini gösteriyorsa yardımcı olmak için ne yapabileceğinizi merak ediyor olabilirsiniz. İşte endişeli veya tepkisel köpeğinizle yaşamı ikiniz için daha iyi hale getirmenin 8 yolu.

kaygı bozukluğu, kaygı bozukluğu nedenleri, kaygı bozukluğu çözümleri
  • Temmuz 10, 2021 Pet

E-coli hastalığı bilinenin aksine virüs tipinde bir hastalık değildir. E-Coli bakteri tipinde bir hastalıktır ve antibiyotik ile tedavisi mümkündür. Güvercinler de sıklıkla görülür ve çok ciddi semptomlar göstererek ani ölümlere sebep olabilir.

güvercinlerde e-coli
  • Temmuz 10, 2021 Pet

Kısmen açık gözlerle uyumak çoğu köpek için tamamen normaldir ve bazı cinslerde diğerlerinden daha yaygındır. Kesinlikle endişelenecek bir şey yok. Ama köpekler neden gözleri açık uyur gelin bi göz atalım.

köpekler neden gözleri açık uyur
  • Temmuz 10, 2021 Pet

Köpeğinizin ne düşündüğünü bilmek ister miydiniz? Bilebilirsiniz artık. Sadece kuyruğuna dikkat edin! Köpeğiniz iletişim kurmak için kelimeleri kullanmak yerine vücut dilini kullanır.

köpekler neden kuyruk sallar
  • Temmuz 09, 2021 Pet

Bir köpeğiniz varken evinize yeni bir dost getirdiyseniz işiniz, alışma evresinde hiç de kolay olmayacak. Yazımızı okuyarak işinizi kolaylaştırmanızı öneriyoruz.

evde iki köpek beslemek
  • Temmuz 09, 2021 Pet

Bu kılavuzda açıklanan ev eğitimi yönteminin en önemli yönü, idrar kaçırmaları önlemektir. Hadi bunun nasıl üstesinden geleceğimiz hakkında fikir sahibi olalım.

köpeklerde idrar kaçırma
  • Temmuz 08, 2021 Pet

Her yıl yaklaşık 5 kişiden birinin köpekler tarafından ısırıldığı ve ısırılanların çoğunun çocuklar olduğu bildiriliyor. Peki köpekler neden ısırır bu blog yazımızda bu konuyu ele alıyoruz.

köpekler neden ısırır, köpek ısırması nasıl önlenir,
  • Temmuz 08, 2021 Pet

Yeni doğmuş köpek almak çok heyecan verici! Ancak bir köpek yavrusu ile ilk hafta da çok zor. Dikkate alınması gereken çok şey var.

yavru köpek hazırlık
  • Temmuz 06, 2021 Pet

Köpeklerin, ne dediğini anlamak için tek bir parça yerine tüm vücuda bakmamız gerekir. Bu yüzden köpeğinizin beden dilinin her bir bölümünü kapsamlı bir bütün olarak not ederek köpeğinizin söylediklerini nasıl okuyacağınıza dair bazı örnekler sunacağız size.

köpeklerde beden dili
  • Haziran 28, 2021 Klinik Malzemeleri

Özellikle cerrahi operasyonlarda ve bulaşıcı hastalıklarla mücadelede hijyene gerektiğinden daha fazla özen gösterilmesi gerekmektedir. Bu gibi durumlarda normal muayene eldiveni yerine olası zararlı mikroorganizmalardan özel işlemlerle arındırılmış, çift olarak paketlenmiş, kullanım amacına göre farklı malzemelerden üretilen (lateks, sentetik, vb) ve el tipine göre 6-6,5-7-7,5-8 ve 8,5 numaraları olan eldiven çeşidine steril eldiven denir.

Steril Eldiven
  • Haziran 25, 2021 Klinik Malzemeleri

Her türlü yaralanmalarda ve cerrahi operasyonlarda (steril edilerek) kullanılabilir. Özel yapısı ile yaraya yapışmayan özelliktedir.

Yüksek Emiciili Spançlar, Spanç,
  • Haziran 25, 2021 Klinik Malzemeleri

Taşınabilir olan wood lambası doktorlar, estetisyenler ve veteriner hekimler tarafından cilt durumunu incelemek için kullanılan bir alettir. Diğer bilinen adı ise cilt analiz lambasıdır. Dermatolojide ciltteki floresanları gözlemlemek için kullanılan bir araçtır. Cildin yüzey ve derin katmanlarını analiz ederek sağlıklı ve hastalıklı cilt dokularını ayırt etmek için uygun uygulamalar sağlar.

Wood Lambası
  • Haziran 25, 2021 Klinik Malzemeleri

Kediler ve köpekler için hızlı test kitlerinin uygulanması ve adım adım kullanımının detaylı bir şekilde gösterilmesi.

Kediler Ve Köpekler İçin Hızlı Test Kitleri
  • Haziran 25, 2021 Klinik Malzemeleri

Köpekler için hızlı test kitlerinin uygulanması ve adım adım kullanımının detaylı bir şekilde gösterilmesi.

Köpekler İçin Hızlı Test Kitleri
  • Haziran 25, 2021 Klinik Malzemeleri

Kediler için hızlı test kitlerinin uygulanması ve adım adım kullanılmasının detaylı bir şekilde gösterilmesi.

Kediler İçin Hızlı Test Kitleri
  • Haziran 25, 2021 Klinik Malzemeleri

Pet yakalıkları kedi ve köpeklerin baş bölgesinde yapılan operasyon ya da yaralara hasar vermemelerini sağlamak için tabanı boyuna oturtulan malzemeye verilen isimdir.  Kedi ve köpeklerin boyun bölgesine takılan koni şeklinde plastik boyunluktur. Halk arasından ki diğer bir adı da operasyon yakalığı olarak bilinmektedir.

Pet Yakalıkları
  • Haziran 24, 2021 Klinik Malzemeleri

Damar yolunu açmak, kan almak, serum ve benzeri sıvıların damar yolu ile verilmesini sağlamak amacıyla kullanılan branül (iv kanül)'’dür. Açma kapama sistemine sahip olan ürünler yapısal özelliği nedeniyle dokuya ve damara zarar vermez. İntraket, iğne, iğne üzerine bağlı plastik ince bir boru(kanül) ve bunların bağlı olduğu küçük bir vana biçiminde parçalardan oluşmaktadır.

intraket
  • Haziran 24, 2021 Klinik Malzemeleri

Her birinin kullanımı ve amacı birbirinden farklıdır ve uzman kişiler tarafından kullanılmaktadır. (Doktorlar, hemşireler ve veteriner hekimler gibi) Bistüri’nin bilinen ve en yaygın adı neşterdir. Cerrahi işlem ve operasyonlarda kullanılmaktadır.

Bistüri Nedir?
  • Haziran 23, 2021 Klinik Malzemeleri

Stetoskop, oskültasyon(dinlemek) için kullanılan vya da vücuttaki akciğerleri, kalbi, periferik damarlardaki kan akışını (kan basıncını), gebe kadınlarda gelişmekte olan fetüslerin kalp seslerini ve bağırsak kanallarını dinlemek için kullanılan akustik olan bir tıbbi cihazdır. Stetoskop kısaca vücut içinde oluşan sesleri dinlemek için kullanılan tıbbi bir cihazdır.

Steteskop
  • Haziran 23, 2021 Klinik Malzemeleri

Çözelti mikrop önleyici ve gelişmelerini önlemeye yardımcı bir üründür. Bakteriler, mantarlar ve belirli tek hücreli canlılar üzerinde etkili olmaktadır. Kimyasal adı Benzalkonyum Klorür olarak geçmektedir.

Zefiran Nedir?
  • İlacın etken maddesi ethacridin lactate’dir. (Rivanol Toz) Ciltteki mikropları öldürür ve gelişmelerini engelleyen bir antibakteriyel ilaçtır. Bir deri antiseptiğidir. Halk arasındaki adı sarı su olarak geçer.

Rivanol Nedir- Toz Rivanol
  • Bir diğer ismi, povidon olan, batikonun, etken maddesi, %10 povidon iyottur. Küçük kesik yaralarda tedavi amaçlı, cilt ve el dezenfeksiyonunda kullanılan, kahverengi-kırmızımsı bir rengi olan, sprey, krem, solüsyon halinde piyasada satılan antiseptik çözeltidir.

Batikon Nedir- Batikon Çeşitleri
  • Haziran 17, 2021 Klinik Malzemeleri

Evcil hayvanlarımızı tüy kesimlerinin yapılması için veteriner hekimlerimize ya da veteriner kliniklerine götürürüz. Tüyleri döküldüğü zaman, yaz ayları geldiği zaman ya da tüylerinin daha sağlıklı çıkması için evcil hayvanlarımızın tüylerini kestirmeye götürüyoruz. Bu durumlar için veteriner hekimlerde tıraş makinaları/hayvan tıraş makineleri bulunuyor.

Veteriner Tıraş Makineleri - Hayvan Tıraş Makineleri
  • Haziran 15, 2021 Klinik Malzemeleri

Cerrahi aletler veteriner hekimlerde ya da kliniklerde olması gereken aletlerdir. Muayene esnasında, cerrahi işlemlerde ve ameliyatlarda kullanılır. Sizler için cerrahi aletlerin bir listesini yapalım ve birkaçının özelliklerinden bahsedelim.

Veteriner Cerrahi Aletleri, Cerrahi Aletler
  • Eylül 25, 2023 Klinik Malzemeleri

Veteriner malzemeleri veteriner hekimlik merkezlerinde, ofislerinde ya da muayene alanlarında bulundurulması gereken malzemeler grubudur. Bu malzemelerin hepsi ayrı olarak uygun sayıda, uygun boyutta ve yerlerde bulunması gerekmektedir. Tam liste bu sayfada!

Veteriner Klinik Ekipman Ve Malzemeleri
  • Haziran 10, 2021 Pet

Biz insanlar gibi kediler de doğduklarında belli bir süre için anne sütüyle beslenmektedir. Kedilerin sağlıklı bir yaşam sürmesi ve bağışıklık sistemini güçlendirmesi için anne sütüyle beslenmesi çok önemlidir. Yavru kediler belli bir dönem anne sütü ile beslenerek hayatta kalmaktadır. Bu noktadan sonra kedinin ne zaman sütten kesileceğini bilmek önemlidir.

Kediler Ne Zaman Sütten Kesilir?, Kedi Ne Zaman Sütü Bırakır?
  • Haziran 09, 2021 Pet

Evcil hayvanınız ya da sokakta kalan hayvanlar tarafından ısırılabilir ya da tırmalanabilirsiniz. Kendilerini korumak için ya da çok heyecanlandıkları zaman karşılaşılan bir durumdur. En çok rastlanan durum köpek ısırmasıdır.

Köpek Isırması, Köpek Isırığı
  • Haziran 09, 2021 Pet

Köpeklerimizin öleceğini anlamak için olan problemleri ya da belirtileri saptamamız gerekir. Köpeklerimiz ölmeden önce yaşadıkları birtakım sağlık sorunlarına karşı çok daha duyarlı olmaya başlayacaktır.

Köpeklerin Öleceği Nasıl Anlaşılır
  • Haziran 09, 2021 Klinik Malzemeleri

Türkiye’de ilk veteriner hekimliğin öğretimine 1842 yılında Godlewsky adında Prusyalı olan bir askeri veteriner hekim tarafından İstanbul’da süvari okullarına veteriner hekimliği derslerini koydurarak toplamda 12 öğrenci ile başlamıştır.

Veterinerlik Fakülteleri
  • Haziran 04, 2021 Pet

Feline Leukemia Virus, Retroviridae familyasında yer alan RNA'lı bir virustur. Kedilerin tükürük bezleri, kemik iliği ve solunum yolları gibi pek çok hücresinde çoğalabilen ve ölümcül bir hastalık olmasına neden olan bir virüs olarak bilinmektedir.

Kedilerde Lösemi, FeLV, Kedi Lösemisi Hastalığı