Köpeklerde Küf Alerjisi Belirtileri ve Korunma Yolları Nelerdir?

köpeklerde küf alerjisi

Köpeklerde Küf Alerjisi Belirtileri ve Korunma Yolları Nelerdir?

Küfler genellikle küçük miktarlarda zararsızdır. Ancak bir köpek onlara duyarlıysa ve alerjik reaksiyon geçirirse sorunlara neden olabilirler. İşte köpeklerde küf alerjisi ve alerjileri hakkında bilmeniz gerekenler. Köpeğinizin Küf Alerjisi Var mı?

Köpeklerde Küf Alerjisi

Köpeklerde gelişen en yaygın cilt hastalıklarından biri atopik dermatittir. Bu vakaların çoğu, çevredeki maddelere alerjiden kaynaklanır. Köpek sahipleri, köpeklerinin polen, toz veya toz akarlarına karşı çevresel alerjilere sahip olabileceğinin farkındadır. Fakat hassas köpekler üzerinde kötü etkilere neden olabilecek çok önemli bir çevresel alerjenin tamamen farkında olmayabilir: Küf...

Küfler, hava dahil çevrenin hemen hemen her yerinde bulunan çok hücreli bir mantar türüdür; Genellikle bulunduğu yüzeyler arasında ahşap, yapraklar, bitkiler, hava kanalları, toprak ve bodrum katları bulunur. Havada yayılan mikroskobik sporlarla çoğalarak nemli ortamlarda gelişirler. Köpekler, özellikle burunları ile çevreyi keşfetme eğiliminde olduklarından, küf sporları ile temas etme ve soluma riskleri daha yüksek bir ihtimaldir.

Köpeklerde küf alerjisi genellikle küçük miktarlarda zararsızdır. Ancak bir köpek onlara duyarlıysa ve alerjik reaksiyon geçirirse sorunlara neden olabilirler. Alerjik reaksiyon, köpeğin bağışıklık sistemi bir maddeye aşırı tepkime veya aşırı duyarlılık durumuna sahip bir maddeye tepki verdiğinde ortaya çıkar. Alerji kronikleşirse rahatsız edici ve hatta ağrılı hale gelebilir; tedavi edilmezse, daha ciddi sağlık sorunlarının gelişmesine yol açabilir.

Köpeklerde Küf Alerjisi Belirtileri

Küfe alerjisi olan köpekler tipik olarak yıl boyunca bir cilt sorunu geliştirir. Küflenmeye karşı alerjileri varsa, semptomlar atmosferik nemle artabilir ve azalabilir. Bu da küflerin daha hızlı çoğalmasına izin verir. Ancak yıl boyunca belli bir dereceye kadar mevcut olacaktır. Çünkü rahatsız edici alerjen sadece mevsimsel olarak bazı polenler gibi değil, her zaman mevcuttur. Bu alerji en çok 6 ay ile 3 yaş arasındaki köpeklerde gelişir. Ama köpekler yaşamları boyunca herhangi bir zamanda bir alerji geliştirebilirler.

Küf alerjileri bir cilt rahatsızlığı olarak kendini gösterir. Belirtiler arasında kaşınma (genellikle kalıcı), iltihaplı ve tahriş olmuş cilt; kuru pullu cilt, lokalize veya genel kıl dökülmesi, çiğneme / yalama (özellikle pençeleri); kronik kulak enfeksiyonları. Küflerin öksürme, hapşırma, hırıltılı solunum, nefes darlığı, burundan ve / veya gözlerden akıntı ve hatta daha ciddi vakalarda iştahsızlık ve uyuşukluk gibi solunum semptomlarına neden olması da olasıdır; ancak nadirdir. Küf alerjisi olan köpekler, akarlar gibi diğer solunan alerjenlerden de sıklıkla etkilenir.

Teşhis

küf alerjileri, alerji testi yapılmadan diğer alerji türlerinden ayırt edilemez. Fakat veteriner hekiminiz önce kapsamlı bir muayene yapmak, bir geçmiş almak ve mevcut durumun bir enfeksiyondan mı yoksa başka bir şeyden mi veya atopik dermatite benzeyen hastalık türünden mi kaynaklandığını belirlemek için başka testler yapmak isteyebilir.

Köpeklerde alerji testi tipik olarak iki formdan birini alır; intradermal cilt testi veya kan serumu testi. İntradermal alerji testi, atopik dermatit teşhisi için altın standart olarak kabul edilir. Köpeğin derisine, tipik olarak bir veteriner dermatolog tarafından genel anestezi altında gerçekleştirilen 40-60 farklı türde küçük miktarlarda alerjen enjekte etmeyi içerir. Bir köpeğin alerjene reaksiyon göstermesi durumunda enjeksiyon bölgesinde gözle görülür bir şişme meydana gelir ve hangi alerjenlerin atopik dermatiti tetiklediğinin belirlenmesine izin verir. Kan testi, genel bir veterinerlik muayenehanesinde yapılabilir; köpekten bir kan örneği alınır ve bir test laboratuvarına gönderilir. Laboratuvar, atopik dermatite katkıda bulunduğu bilinen alerjenlere karşı antikorların varlığını araştırır. Bu testlerin sonuçları, rahatsız edici alerjenlere dayalı olarak alerjene özgü immünoterapi formüle etmek için kullanılabilir.

Köpeklerde Küf Alerjisi ve Tedavisi

Küflerin neden olduğu alerjiler de dahil olmak üzere alerjilerin tedavisi genellikle iki adımdan oluşur: kontrolü ele alın ve kontrolü elinizde tutun. Bu genellikle bir veya daha fazla terapinin, genellikle birbiriyle kombinasyon halinde kullanılmasını gerektirir; bunlarla sınırlı olmamak üzere, kortikosteroidler, antihistaminler, ATOPICA® (siklosporin kapsüller) ve Cytopoint® (Lokivetmab) dahildir.

Duyarsızlaştırma veya hiposensitizasyon olarak da bilinen alerjen immünoterapisi, ilgili alerjenlerin giderek artan miktarlarının ve kuvvetlerinin deri altına enjeksiyon veya dil altı damlalarıyla uygulanmasından oluşur. Bu tedavinin amacı, bağışıklık tepkisini azaltarak alerjenlere tolerans oluşturmaya yardımcı olmaktır. Bu özel bağışıklık tedavisi rejimi, bir yanıtın gözlemlenmesi için 12 aya kadar sürebilir. Ancak taahhüt, sadece mevcut alerjilerin kötüleşmesini engellemekle kalmayıp aynı zamanda yeni alerjilerin gelişmesini de önlemeye yardımcı olabileceğinden buna değer olabilir.

Alerjiden muzdarip köpekler genellikle ikincil tekrarlayan kulak ve deri enfeksiyonları geliştirir. İltihaplı cilt bakteri ve maya enfeksiyonlarına duyarlı olabilir ve bu da kendi içlerinde daha fazla kaşınmaya neden olabilir. Klorheksidin, mikonazol ve / veya ketokonazol içeren hedefli topikalantimikrobiyal terapi şampuanları ve spreyleri ile kulak temizleyicileri ve tedavileri önerilebilir. Ağır vakalarda, ketokonazol, itrakonazol veya terbinafin gibi ilaçlarla oral sistemik tedaviler gerekli olabilir.

Çevresel Tedavi

Köpeğinizin ortamındaki küf seviyelerini azaltmak, maruz kalmayı azaltmaya ve böylece alerji semptomlarını azaltmaya yardımcı olabilir. Maalesef küf bittiği için temastan tamamen kaçınmak mümkün değildir. İdeal olarak, köpeğinizi (ve yatağını!) Nemli bodrumlardan veya garajlardan uzak tutun; Nemli bir mikrofiber bezle sık sık banyo yaptırmak veya silmek, cildine ve patilerine düşen küf sporlarını gidermeye yardımcı olabilir. Köpeğinizin en sevdiği yerleri, özellikle de yatağının altını inceleyin. Evdeki büyük küf istilası genellikle görülebilir veya kokabilir. Bu alanlarda küf varsa temizlenmeli ve uygun şekilde işlem görmelidir. küf kalıbının yerine, kapsamına ve türüne bağlı olarak, bunun profesyonel bir servis tarafından yapılması gerekebilir.

Küf alerjisi çevresel olduğundan ve çevresel alerjenler her yerde olduğundan, durumun tam olarak hafifletilmesi genellikle mümkün değildir ve çoğu köpek ömür boyu tedavi gerektirir. Ancak başarılı bir şekilde yönetilebilir, bu da daha mutlu ve daha rahat bir köpekle sonuçlanır.

Etiketler: köpeklerde küf alerjisi
Temmuz 12, 2021