Köpekler Neden Kuyruk Sallar?

köpekler neden kuyruk sallar

Köpekler Neden Kuyruk Sallar?

Köpeğinizin ne düşündüğünü bilmek ister miydiniz? Bilebilirsiniz artık. Sadece kuyruğuna dikkat edin! Köpeğiniz iletişim kurmak için kelimeleri kullanmak yerine vücut dilini kullanır. Bir köpeğin mesajı tüm vücuduna bakılarak anlaşılabilirken, kuyruk nasıl hissettiğine dair bazı önemli ipuçları sunar. Gelin hep birlikte köpekler neden kuyruk sallar ve "köpeklerin kuyruklarıyla" neler söylediğini deşifre edelim.

Köpeğinizin size kuyruğuyla ne söylediğini deşifre etmenize yardımcı olacak bazı göstergeler aşağıda sunulacak.

Kuyruğun Yüksekliği

Kuyruk yüksekliği, bir köpeğin ruh hali hakkında önemli bilgiler sağlayabilir. Genel olarak, kuyruğunu yukarıda tutan bir köpek heyecanlı, uyanık veya baskın hissederken, kuyruğunu aşağıda tutan bir köpek korkmuş veya itaatkâr olabilir. Bir köpek ne kadar endişeli ya da itaatkâr hissediyorsa, kuyruğunu vücuduna o kadar yakın tutacaktır.

Bazen nötr veya alçak bir konumda tutulan bir kuyruk, köpeğin inanılmaz derecede rahatladığı anlamına gelir. Bu, kuyrukları çözülüp dinlenirken düz giden Puglar gibi kıvrık kuyruklu köpeklerde bile olur. Kuyruğunu normalden daha aşağıda taşıyan bir köpek, aynı zamanda ağrı çektiğini veya çok fazla egzersizden yorulduğunu da gösterebilir.

Kuyruk yüksekliği cinse ve köpeğe göre değişir. Normal kuyruk taşıma şeklinin her köpek için değiştiğini de akılda tutmak önemlidir. Örneğin Chow Chows ve Chinese Shar-Peis, doğal olarak yüksek, kıvrımlı bir kuyruğa sahipken, Whippets ve Greyhounds'un daha düşük kuyruk kıvrımı vardır. Köpeğinizin kişiliği hakkındaki bilginiz, köpeğinizin mutlu mu yoksa tehdit altında mı olduğunu ya da biraz korkmuş mu yoksa çok rahat mı olduğunu belirlemenize yardımcı olabilir.

Kuyruktaki Gerginlik

Sert, oldukça gerilmiş bir kuyruk, çok uyarılmış bir durumu gösterir. Ağaçta fark ettiği sincap/kedi/kuş veya sokağın karşısındaki bir köpek olsun, etrafındaki şeylere muhtemelen tepki verecektir. Bir köpek tedirgin olursa, tüyleri dik bir halde kabarır.

Kuyruk çok yükseğe kalkmış ve hızla ileri geri hareket ettiğinde, buna "işaretleme" denir. Yerini korumaya hazır bir köpeğin yaklaşan bir saldırısını gösterebilir. Bu durumda bir köpeğe müdahale etmek, ısırılmanıza sebep olabilir.

Pug'larda ve kıvrık kuyruklu diğer ırklarda, gergin bir kuyruk farklı görünür. Kuyruktaki mevcut kıvrılma, köpek daha fazla uyarıldıkça daha da gerilir. Sonunda tekrar kendi üzerine kıvrılır. Bu köpeklerde gerilmiş bir kuyruk her zaman saldırganlık anlamına gelmez ve sadece heyecanı da gösterebilir.

Köpekler Neden Kuyruğunu Sallar?

Kuyruk sallayan her köpek arkadaş canlısı bir köpek anlamına gelmez. Mutlu, rahat bir köpeği gösteren sallantı türü, genellikle köpeğin bir yükseklikte bir yandan diğer yana hareket eden geniş bir kuyruk sallamadır. Coşkulu, neşeli bir tepki, köpeğin arka ucu genellikle birlikte ileri geri sallanırken ve kuyruğu muhtemelen dairesel bir şekilde hareket ederken oldukça nötr bir yükseklikte hazla ile ileri geri atan bir kuyruk sallaması olabilir.

Arkadaş canlısı bir köpeğin kuyruğunu sallayamayacağını, gergin bir köpeğin ise kuyruğunu sallayabileceğini unutmayın. Güvensiz bir kuyruk sallanması genellikle düşük tutulur. Hafifçe veya hızlı bir şekilde ileri geri hareket edebilir. Düşük, güvensiz kuyruk sallanması, köpeğin bir durumdan emin olmadığı anlamına gelebilir; bu tarz duruş bir tür teslimiyet olabilir yada aksine köpek çelişkili olabilir ve ısırabilir.

İtalya'da yayınlanan bir araştırmaya göre, köpeğinizin kuyruğunun size doğru salladığı yön, sizin hakkınızda nasıl hissettiğini gösterebilir. Araştırma, köpekler bir kişiye veya uyarıcıya çekildiğinde veya yaklaşmak istendiğinde, kuyruklarının sağa doğru önyargılı bir şekilde sallandığını, korkan veya bir kişiden veya uyarandan geri çekilmek isteyen köpeklerin kuyruklarını sola doğru eğimli salladıklarını gösterdi.

Kuyruk diliyle köpeklerimizin ne hissettiğini tahmin etmeye çalışmak eğlenceli olabilir. Ne hissettiğini gerçekten anlamak için köpeğinizin genel vücut diline bakmak da çok önemlidir.

Etiketler: köpekler neden kuyruk sallar
Temmuz 10, 2021