Köpekler Neden Kusar?

Can dostumuz olan köpekler de tıpkı bizler gibi zaman zaman kusma problemleri yaşamaktadır. Kusma köpekler için doğal olan bir şeydir. Bazı durumlarda köpeklerin kusmasında endişe verici bir durum bulunmamaktadır. Mesela fazla hızlı yemek yedikleri için ya da yememesi gereken şeyler yediklerinde kusabilmektedirler. Köpekler hasta oldukların ya da üşüttükleri zamanda kusabilirler. Bu gibi kusmalar köpekler için normaldir. Ama bazen de köpeğinizdeki bu kusmalar sağlık sorunlarının bir işareti olabilmektedir. Ayrıca kusmaları birkaç günden fazla sürüyorsa köpeğinizi en kısa sürede bir veteriner hekim kontrolüne götürmelisiniz. Bugünkü yazımızda sizlere köpeklerin neden ve hangi sebeplerden dolayı kusma problemleri yaşadıklarını anlatacağız. Böylece köpeğinizde bu gibi durumlarla karşılaşırsanız can dostunuza nasıl yardım edeceğinizi ve ne yapacağınızı bilmek bu gibi durumlarda oldukça önem taşımaktadır. O zaman hazırsak içeriğimize başlıyalım.

Köpeklerin Kusmalarının Sebepleri

Hızlı Mama Tüketimi

Köpeğiz gün içerisinde tükettiği mamayı hızlı bir şekilde ya da her zamankinden fazla yediği zaman kusma problemleri ortaya çıkabilir. Bu durum hızlı yemesinden ya da çok yemesinden kaynaklı olarak midesini rahatsız ettiğinden kusacaklardır. Her zaman yedikleri mamayı değiştirdiğiniz zaman ve yeni mama onları rahatsız ederse bu durumda da kusabilmektedirler.

Yabancı Bir Cisim Yutmaları

Köpekler gördükleri çoğu şeyi yeme ya da çiğneme eğilimi gösterebilmektedir. Bunlara yememesi gereken şeylerde dahildir. Genellikle bu durum yavru köpeklerde daha sık görülebilmektedir. Yenilmeyecek bir şeyi ya da yabancı bir cismi yuttuktan sonra ve mide tarafından bu cisim sindirilemeyince köpeğiniz kusmaya başlayacaktır. Köpeğinizi gezdirirken yabancı cisimleri yutmaması için dikkat edin.

Fazla Miktarda Ot Tüketmeleri

Köpeklerinizi günlük olarak dışarı dolaşmaya çıkardığınız zaman ot ya da çimen yediklerini görmüşsünüzdür. Köpekler de kediler gibi bazen ot yiyebilmektedir. Ot ya da çimenleri fazla yedikleri zaman midelerinde rahatsız yapacaktır ve bu sebeple de köpeğiniz kusacaktır. Bu gibi kusmalar köpeğiniz için tehlike oluşturmamaktadır. Ama zararlı ya da toksik olabilecek otları yememesine dikkat etmelisiniz.

Mama Tüketimi Sonrası Yapılan Egzersizler

Köpeğiniz mamasını yedikten çok kısa bir süre sonra onu dışarı çıkardığınızda ve egzersiz/koşu gibi fazla efor sarf edeceği aktiviteler yaptığında yedikleri mamaları kusabilmektedir. Bu sebeple köpeğinizi mamasını yedikten hemen sonra değil de birkaç saat bekledikten sonra dışarı çıkarmanız daha sağlıklı olacaktır. Böyle köpeğiniz kusmamış olacaktır.

Üst Solunum Yollarında Oluşan Hastalıklar

Can dostumuz olan köpekler de tıpkı bizler gibi hastalanabilir ya da üşütebilmektedir. Bu sebeple burun akıntıları oluşmaktadır. Oluşan burun akıntıları köpeğinizin yemek borusuna gittiği zaman bu durum onların midelerini rahatsız eder ve bu sebeple de kusabilirler.

Hastalıktan Dolayı Kusma Problemi

Mide/bağırsak yollarında iltihaplanma, böbrek/karaciğer hastalıkları, menenjit, diyabet ya da orta kulak gibi birbirlerinde farklı hastalıklarda köpeğinizde kusma problemleri yaratabilmektedir.

Köpeğinizin kusmasında yol açacak diğer problemler ya da sorunlar şu şekildedir;

1. Güneş çarpmasından kaynaklı kusmalar.
  2. Bağırsak parazitinden kaynaklı kusmalar.
  3. Oluşan viral enfeksiyonlardan kaynaklı kusmalar.
  4. Mide ülserinden kaynaklı kusmalar.

Köpeklerin Kusmasının Neden Olduğunu Nasıl Anlarız?

Köpeğinizin kusmasının birden fazla sebebi olabilmektedir. Köpeğinizin neden kustuğunu anlayabilmeniz için ne kustuğuna ve nasıl kustuğuna bakmanız gerekir. Eğer köpeğiniz yediği mamayı sindiremeden kustuysa bunu bakarak anlayabilirsiniz. Çünkü muhtemelen parçalar halinde yediği mamaları kusmuştur. Köpeğinizin kusmuğu köpüklü bir kusmuk şeklinde ya da daha sıvı ve koyuysa bu kusmanın sebebi mamadan değildir. Genellikle katı olarak kusan köpeklerin sorunları mamadan ya da yememesi gereken şeylerden kaynaklanmaktadır. Ama köpeğiniz sıvı bir halde kusuyorsa sağlık sorunlarından (karaciğer ya da böbrek gibi) kaynaklı olabilmektedir. Köpeğinizin kusmuğunu, ne kadar sık kustuğunu takip edin. Eğer kusma problemi geçmiyorsa en kısa sürede köpeğinizi bir veteriner hekim kontrolüne götürmelisiniz.

Köpeklerin Kusma Problemine Ne İyi Gelir?

Köpeğinizin kusma problemini durdurmak ya da yardım etmek istiyorsanız önce kusmanın neden kaynaklandığını anlamalısınız. Köpeğiniz katı kusuyorsa yediği besinlerden dolayı ya da çok hızlı yemesinden kaynaklı bir kusmadır. Bu gibi kusma durumlarının önüne geçmek için köpeğiniziz mama porsiyonlarını gözden geçirmeniz ve daha yavaş yemesine dikkat etmeniz gerekecektir. Ayrıca mama yedikten hemen sonra egzersiz yapmaması daha iyi olacaktır. Bunlara rağmen kusma devam ediyorsa köpeğinizde gıda alerjisi olabilmektedir. Bunu öğrenmek için veteriner hekime götürmeniz iyi olacaktır. Köpeğiniz katı yerine sıvı kusuyorsa sağlıklarıyla ilgi sorunları olabilmektedir. O yüzden kısa süre içerisinde veteriner hekim kontrolüne götürmelisiniz.

Köpeğinizde Olan Kusma Problemleri İçin Veteriner Hekime Ne Zaman Gidilmedir?

Köpeğiniz kusma problemleri yaşıyorsa bu durum genellikle tehlikeli bir durum olmayabilir. Ama bazı kusma durumları sağlıklarıyla ilgili olduğundan veteriner hekim kontrolüne götürmeniz gerekmektedir. Köpeğinizin kusma probleminde dolayı veteriner hekime götürmeden önce dikkat etmeniz gerekenler şunlardır;

1. Köpeğinizin kusması 2 günü geçmeye başladıysa
  2. Köpeğinizin kusmuğu hem kötü kokulu hem de safra renginden farklı bir renkse
  3. Köpeğinizin kusmasının yanı sıra onda halsizlik, ateş ve kilo kaybı görüyorsanız
  4. Kusmuğunda kan gördüyseniz en acil şekilde veteriner hekiminize kontrole götürün.

Köpeğinizde kusma dışında herhangi bir farklı belirtilerde varsa onu en kısa zaman veteriner hekiminize götürmeyi ihmal etmeyin. Sağlıkları ve yaşamları açısından önemli durumlardır. Ayrıca bir köpek sahiplenmeden önce ya da herhangi bir hayvanın bakımını üstlenmeden önce buna hazır olduğunuzdan ve sorumluluk alacağınızdan lütfen emin olun. Çünkü bir canlının tüm sorumluluğunu almış olacaksınız. Ayrıca köpeğinizi ve baktığınız hayvanın sağlığı için düzenli olarak veteriner hekim kontrolüne götürmeyi ihmal etmeyin.

Etiketler: Köpekler Neden Kusar?
Kasım 30, 2021