Kedinin Hamile Olduğu Nasıl Anlaşılır?

Sevimli dostlarımız olan kedilerimizin hamilelik süreci birlikte gireceğiniz heyecanlı maceraya bir başlangıçtır. Kedinizin hamilelik sürecinde hem ona yardım etmelisiniz hem de bu sürece kendinizi hazırlamalısınız. Kedilerde hamilelik süreci önemli ve dikkat edilmesi gereken bir dönemdir. Hamilelik süreci boyunca kedinize yardımcı olmalı ve ona uygun ortamlar sunmalısınız. Ama her şeyden önce kedinizin hamile olduğu anlamalısınız. Bunu anlamak için birkaç yol ve kedilerin göstermiş oldukları belirtiler mevcuttur. Bugünkü yazımızda sizlere sevimli dostlarımız kedilerin hamile olduğunun belirtilerini nasıl anlayacağımızı açıklayacağız. O zaman kedilerin hamilelik belirtilerini ve bu sürecin nasıl geçtiğini anlatmaya başlayalım.

Kedinin Hamile Olduğu Nasıl Anlaşılır?

Kedilerin hamilelik sürecinde gösterecekleri belirtiler değişiklik gösterebilmektedir. Kedilerin bazılarında fark edilecek değişimler, hal ve hareketlerinde farklılık gözlemlenirken bazı kedilerde hamilelik süreci daha zor anlaşılabilmektedir. Kedinizin hamile olduğunu fark etmenizi sağlayacak en net durum kedinizin karnının şişmeye ve iyice belirginleşmeye başlamasıdır. 5 haftadan sonra ise karnı daha belirgin ve şiş bir hale gelecektir. Bu sırada hareketlerinde de değişiklikler yaşanabilir ve normalden daha farklı davranabilir. Kedinizin hamile olduğundan şüpheleniyor ve emin olmak istiyorsanız en kesin çözümü onu bir veteriner hekime götürmektir. Gerekli muayenelerde sonra kediniz hamileyse veteriner hekiminiz bunu size söyleyecektir.

Kedinin Hamilelik Belirtileri Nelerdir?

Kedilerde hamilelik süreci belirtileri değişiklik gösterebilmektedir. Hamile olduklarının belirtilerinden bir tanesi kedinin kızgınlık döneminin bitmesi ve daha sonrasında ise meme uçlarının şiş ve daha belirgin hale gelmeye başlamasıdır. Ayrıca meme ucalarının rengi bu dönemde daha koyu bir tonda görülebilir. Kedinizin hamilelik döneminde normalden çok daha fazla yemeğe başlayacaktır o yüzden hazırlıklı olun. İştah artışı hamilelik döneminde nadirde olsa bazı kedilerde görülmeyebilir unutmayın. Kedinizin karnındaki yavruların da büyümesiyle karnı belirgin bir şekilde şişmeye başlayacaktır. Diğer belirtileri ise şu şekildedir;

1. Karnı büyümeye ve ağırlaşmaya başladığından dolayı hareketlerinde yavaşlama olacaktır. Yüksek yerlere atlayamazlar ve eski hareketli halleri yoktur.
  2. Sakin olan bir kediniz varsa bu dönemde hırçın tavrılar gösterebilir. Aynı şekilde tam tersi bir durumda yaşanabilir.
  3. Eskisinden daha sık tuvalete gideceklerdir.
  4. Kediler yavrularını doğurmadan önce onlar için yuva ve güvenli bir alan oluşturmaya çalışacaktır.
  5. İnsanlarda olduğu gibi kedilerde de hamilelik süresinde sabah kusmaları ve bulantıları görülebilmektedir.
  6. Bu dönemde olduğundan daha fazla uyuma eğilimindedirler.

Kedinizi hamilelik süresi boyunca veteriner hekim kontrolüne götürmeyi ihmal etmeyin. Böylece hem anne kedinin hem de yavrularının sağlıkları hakkında detaylı bilgi sahibi olursunuz.

Kedilerin Hamilelik Süreleri

Kedilerin hamilelik süresi yaklaşık olarak 2 ay sürmektedir. Bu süre kedinin hamileliğini nasıl geçirdiğine ve bakıldığına göre azalıp artabilmektedir. Kedinizin hamilelik dönemini olabildiğince stresten uzak, sakin ve mutlu bir şekilde geçirmesi gerekmektedir. Eğer hamilelik süresi olması gereken süresi geçmeye başlarsa kedinizi direk bir veteriner hekim kontrolüne götürün.

Kediler Doğumda Kaç Yavru Dünyaya Getirir?

Kedilerin kaç yavru doğuracağı cinsine göre farklılık gösterebilmektedir. Kediler yaklaşık olarak 1 – 10 arasında yavru doğurabilmektedir. Kedinizi hamilelik dönemindeyken veteriner hekime götürdüğünüz zaman kaç yavrusu olacağını öğrenebilirsiniz. Ona göre yavrular ve anne kediler için ev ortamını hazırlayabilirsiniz.

Hamile Kedilerin Psikolojisi

Bilmeniz ve anlamanız gereken ilk şey hamilelik psikolojisinin ve davranışlarının kediden kediye farklılık gösterebileceğidir. Kedilerde insanlar gibi hamilelik dönemlerinde hormonlarında etkisiyle olduğundan daha farklı davranışlar gösterebilirler. Önemli olan şey ise kedinizin bu sürecinde onun hareketlerini anlayıp uygun bir şekilde davranmanız ve gereken alanı ona vermeniz kedinizin bu süreci olumlu ve sorunsuz geçirmesine yardımcı olacaktır. Hamilelik dönemlerinde bazı kediler oldukça sevecen uysal olabilir ve sürekli sizinle vakit geçirmek isteyebilir. Bazı kediler de ise bu durum tam tersi olarak yani uysal kediler bu süreçte agresif ve hırçın bir yapıya bürünebilirler. Doğuma yaklaşıldıkça bu davranışları daha belirgin olarak görmeye başlarsınız. Kediler hamilelik dönemlerinde annelik içgüdüsüyle bazen saldırgan ve sessiz olurlarken bazen de sakin tavırlarıyla sizi şaşırtabilir. Kedinizin değişikli yaşadığı bu süreç boyunca onun ihtiyaçlarına göre uyum sağlamanız ve davranmanız önemli bir durumdur. Çünkü bu süreçte kedinizin stresten uzak olması önemlidir.

Hamile Olan Kedilerin Bakımı Nasıl Olmalı?

Kedinizin hamile olduğunu fark ettiğiniz zaman onu bir kontrol için veteriner hekime götürmeniz yapacağınız il şey olmalıdır. Böylelikle veteriner hekim kediniz muayene ettikten sonra kesin hamile olup olmadığı anlaşılır hem de nasıl bir yol izleyeceğiniz hakkında bir planlama yapabilirsiniz. Hamile olan kedinizin bu dönemde yeterli kadar yemek yediğinden ve su ihtiyaçlarını karşıladıklarından emin olmalısınız. Kedinizin bu dönemi için en doğru ve iyi planlamayı veteriner hekiminiz yapacaktır. Onun kontrolünde ya da yazdıklarıyla kedinizin beslenmesini yapabilirsiniz. Hamile olan kedinize bu dönemde olabildiğinde sakin, huzurlu ve sessiz bir ortam yaratmaya çalışmanız onun açısından çok iyi olacaktır. Kediniz bu dönemde yavruları için bir yer yapmaya çalışacaktır. Bu yerinde aynı şekilde sessiz ve gürültüden uzak olması ve kedinin kendini orada güvenli hissetmesi hamilelik süreci için önemlidir. Kediniz hamilelik dönemlerinin sonlarına doğru karnı iyice şiş olduğundan dolayı yavaş hareket edecektir. Bu durumdan dolayı bazen kum kaplarına yetişemeyebilirler ve idrarlarını kaçırabilirler. Böyle bir durumda kedinizi kızmayın ya da kesinlikle bağırmayın. İdrarını kaçırdığı yeri temizleyin ve kum kaplarını olabildiğinde kedinize yakın yerde tutmaya çalışın.

Can dostunuz olan kedinizin hamilelik süreci boyunca onun yanında olmanız, gerekli ortamı ve ihtiyaçlarını ona sağlamanız önemlidir. Kedinizi hamilelik dönemi boyunca stresten uzak bir ortamda tutmanız hem onun için hem de yavruların sağlığı için önemlidir. Kedinizin hamilelik süresi boyunca veteriner hekim kontrollerine gitmeyi lütfen unutmayın.

Etiketler: Kedinin Hamile Olduğu Nasıl Anlaşılır?
Kasım 02, 2021