Köpeklerin Öleceği Nasıl Anlaşılır

Köpeklerin Öleceği Nasıl Anlaşılır?

Sadık dostlarımız ve yol arkadaşımız olan köpekler hayatlarının sonuna kadar bizlere eşlik etmektedir. Köpekler ve sahipleri arasında her zaman çok özel ve güçlü bağlar vardır. Her güzel şey gibi köpek dostumuzla geçirdiğimiz sürenin bitmesini istemeyiz. Ama malesef ki köpeklerde bizler gibi zaman içinde hasta olmakta ya da iyice yaşlanmaktadır. Köpeklerimizin yaşamlarının sonuna gelmesi bizleri üzdüğü kadar, onları da üzmektedir. Bundan dolayı da köpekler bizim daha fazla üzülmememiz adına genellikle evi terk ederler.

Köpeklerimizin öleceğini anlamak için olan problemleri ve belirtileri saptamamız gerekir. Köpeklerimiz ölmeden önce yaşadıkları birtakım sağlık sorunlarına karşı çok daha duyarlı olmaya başlayacaktır. Bunun yanı sıra ruhsal yönden de oldukça hassas olurlar. Köpeklerimizin geçirdiği bu dönemde onların nasıl oldukları, belirti var mı ya da varsa ne tür belirtiler gösterdiklerini iyi bir şekilde analiz etmeli ve durumu gözlemlemelisiniz. Gün içerisinden köpeğinizin hareketlerini, ruh halini ve durmunu takip etmelisiniz. Can dostumuz köpeklerimiz ömürlerinin sonuna gelmeye başladığında, belirti ve semptomlar göstereceklerdir. Köpeklerinin öleceğinin nasıl anlaşıldığından ve belirtilerin neler olduğundan sizlere bahsedelim.

Köpeklerde Görülen Ölüm Belirtileri Nelerdir?

• Köpeklerde görülen bazı belirti ve semptomlar sağlıklarının kötüye gittiğine işaret etmektedir. Bu belirtiler ise şu şekildedir;
  • Nefes alıp vermede güçlük yaşaması
  • Devamlı olarak uyuşuk ve halsiz olması
  • Ateşinin yükselmesi
  • İdrar ve tuvalette sorun
  • İlgisini kaybetmesi
  • Bağırsak sağlığında sorunlar başlaması
  • Yemek yemeyi bırakmaları
  • Ev içerisinde sürekli yer değiştirme ve rahat edememe

Köpeklerde yukarıda bahsettiğimiz belirtilerin görülmesi iyiye işaret değildir. Bu belirtiler köpeklerde yaşamlarının sonuna yaklaştıklarına ve sağlıklarında ciddi sorunlar olduğunu belirtmektedir. Bu semptomları bilmek içinse köpeğinizi gün içerisinde gözlemlemelisiniz. Köpeğinizde yukarıda sıraladığımız herhangi bir belirti görmeniz halinde en kısa sürede veteriner hekiminize başvurmalısınız.

köpeklerin öleceği nasıl anlaşılır

Köpeklerin Ölüme Yakın Olduklarını Beden Dillerinden Nasıl Anlarız?

Can dostumuz ve sadık arkadaşlarımız olan köpekler yaşamlarının son evresine kadar bizimledir. Köpekler yaşamlarının sonuna yaklaştığında ise bazı belirtiler göstermektedir. Bu belirtileri görebilmek için ise köpeğinizin beden dilini ve davranışlarını gözlemlemeniz gerekmektedir. Köpekler yaşamlarının son evresinde oldukları zaman en çok sevdiği kişiyle daha fazla vakit geçirme eğiliminde olmaktadır. Yanınızdan ayrılmak istemezler. Köpeğiniz son zamanlarında verilen komutlara, oyunlara ve isteklere pek tepki vermez. Çünkü genellikle yaşamlarının son dönemlerinde halsiz ve bitkin olurlar. Bu durumlara ek olarak da devamlı olarak yatma haline geçiş yaparlar. Enerji harcamak artık onlar için zor bir hale gelmiştir. Köpeğinizin yaşamının son dönemlerinde onun yanında olmalı, sevildiğini hissettirme ve olabildiğince rahat ettirmelisiniz.

NOT: Köpeğinizin sağlıklı bir yaşam sürmesi ve bunun devam edebilmesi için düzenli olarak veteriner hekim kontrolüne götürülmesi gerekmektedir.

İştahta kesilme olması

Sıklıkla Görülür

Uyuşukluk ve meraksızlık hali

Sıklıkla Görülür

Titremelerin olması ve dengede kayıp

Bazı köpeklerde görülmektedir

Nefes alıp vermede zorlanma ve güçlük yaşanması

Bazı köpeklerde görülmektedir

Ev içerisinde devamlı olarak rahat bir yer arama

Bazı köpeklerde görülmektedir

Ateşin devamlı ve yüksek olması

Duyu kayıplarının başlaması

Diş sorunları ve rahatsızlıkları

Bazı köpeklerde görülmektedir

Eğer bu belirtilerden bazılarını köpeğiniz göstermeye başladıysa ciddi bir risk altında olduğunu anlamalısınız ve kısa süre içinde veteriner hekiminize kontrole götürüp köpeğiniz için bu sürecin daha kolay geçmesini sağlayabilirsiniz. Köpeklerin ölümlerine ve hayatlarının sonuna yaklaştıklarında gösterdikleri belirtiler, köpekler arasında değişmektedir. Semptomları köpeğinizde yakalamak için, onu gün içerisinde izlemelisiniz. Köpeklerde ölümlerine yakın görülen ve yukarıda sizlere listelediğimiz belirtilerden bazılarını yardımcı olmak için biraz daha açıklayalım.

İştahın Kesilmesi

Köpeğiniz ona en sevdiği mamadan vermenize rağmen uzun bir süre geçse bile yemeğini yemiyorsa köpeğinizde hayati hastalık olabilir. Çünkü iştahsızlık ölüm belirtisi sınıfına girmektedir. Ayrıca mama yememesinin yanında suyunu da içmiyorsa bu da belirgin bir belirtidir. Köpeklerimizin bunu yapmasının sebebi ağır hasta olduktan sonra ya da yaşlılık dönemlerinde organlarının iflas etmesinden dolayıdır. En kısa sürede veteriner hekiminize danışın.

Meraksızlık Ve Uyuşukluk Hali

Köpeklerde en yaygın ve görülen belirtidir. Köpeğinizin canı, oyun oynamak, sevilmek, yemeğini yemek ya da koşmak gibi aktivitelerde bulunmak istemez. Olduğu yerde yatar ve geri kalan şeylere ilgi göstermez. Bu her zaman bir ölüm belirtisi olmayabilir ama köpeğinizde bu durum 3 günü aşıyorsa hemen veteriner hekiminize götürmelisiniz.

Rahat Etmeye Çalışma

Ölüme yaklaşan köpeklerin rahat etmeye çalıştıkları görülür. Normalde yattıkları yerde artık uzun süreli olarak kalamamaktadırlar. Genelde köpekler sahiplerine en yakın konumda olurlar ve onların bulundukları alanda uzanarak rahat etmeye çalışırlar. Eğer bu durumda nefes almada güçlük çekmeye başladıysa acil bir şekilde veteriner hekiminize ulaşmanız gerekmektedir.

köpeklerin ölüm belirtileri

Nefes Almada Güçlük Başlaması

Bu belirti başka rahatsızlıklarda yer aldığı gibi köpeklerimizde ölüm belirtileri arasında da yeri vardır. Köpeğimiz yaşamının sonuna yaklaştığında nefes alıp vermesi zorlaşır ve iki nefes arasındaki süre zarfı uzamaya başlar. Bu durumda sizin yapabileceğiniz şey sadık dostunuzun yanında olmak ve onu son anlarında rahat ettirmektir.

Dengede Kayıpların Yaşanması Ve Titremeler

Köpeklerimiz ömrünün sonuna yaklaştığında motor kontrollerini kaybederler. Yürümekte zorluk çekmeye başlarlar ve aynı zamanda titremeler meydana gelir. Yattıkları yerden kalkmak istedikleri zaman bacaklarında titremeler oluşur. Bu aşamada sizin yapabileceğiniz şey etrafta köpeğinize zarar verebilecek, gereksiz eşyaları kaldırmanız ve veteriner hekiminize danışıp destek almanızdır.

Köpeklerin Ölüm Anındaki Beden Dilleri

Köpeklerin ölüm anlarındaki beden dili ön ayakları birleştirme ve yatma şeklindedir. Köpeklerimiz sona yaklaşırken en çok sevdikleri ve kendilerine yakın gördükleri kişinin yanında olma eğilimine girerler. Sorularınıza tepkisiz kalırlar. Bu anda yapmanız gereken şey köpeğinizin yanında olmak ve kendisini rahat hissettirmektir.

Köpeklerin İç Çekmesi Ne Anlama Gelir?

Köpeklerin iç çekmesi birkaç farklı anlamda yorumlanmaktadır. Köpeklerin iç çekmesi bir hastalığın habercisi, yaşının ilerlemesi, kronik rahatsızlıkları, bağışık sistemi sorunu ve köpeğin hayatının sonuna yaklaşması gibi durumlardan kaynaklanmaktadır. Genelde köpekler bu gibi durumlarda iç çekmeye yatkınlardır. Köpeklerin iç çekme sıklığının gözlenmesi önemlidir. Çünkü yaşamlarının sonlarına doğru iç çekmelerinde artış olabilmektedir.

köpeklerin ölüm belirtileri nelerdir

NOT:Herhangi bir hastalığa bağlı olarak rahatsızlık yaşadığının belirtisi de olabilir.

Sadık dostalarımız köpeklerin yaşamlarının son dönemlerinde onların rahatlarını sağlamalı ve sevgimizi hissettirmeliyiz. Onlara veda etmek bizim için üzücü olduğu kadar onlar için de üzücü ve yıkıcı bir durumdur. Köpeğinizin yaşamını güzel, sağlıklı ve mutlu bir şekilde geçirebilmesi için, lütfen düzenli olarak veteriner hekim kontrolüne götürün.

Köpeklerin Öleceği Nasıl Anlaşılacağı Hakkında Merak Edilen Sorular ve Cevapları

Köpekler Öleceğini Anladığı Zaman Ne Yapar?

Köpekler ölüm anlarında ve yaşamlarının sonlarına doğru farklı belirtiler gösterir. Köpekler bu anlarda rahat etmeye çalışır, uyuşuk bir halleri vardır, yorgun olurlar ve duyu kaybı gibi belirtiler yaşarlar. Ayrıca köpekler yaşamlarının sonuna doğru sahiplerinin yanında olmak isterler.

Köpekler Ölecekleri Zaman Evi Terk Eder Mi?

Köpekler genellikle yaşamlarının son evrelerinde sahiplerinin yanında ve onlara yakın olmak isterler. Ama bazı köpekler sahiplerinin üzmemek adına ölümleri yaklaştığında evden kaçma eğilimi gösterir. Bu durum her köpek için geçerli değildir.

Köpekler Hangi Durumlarda Uyutulur?

Sevgili dostlarımız olan köpeklere veda etmek istemesekte ölüm gerçeğiyle yüzleşmek zorundayız. Hayvanlara uygulanan ötenazi uygulaması köpeklerin acı çektiği, tedavisi olmayan hastalığı ve yaşaması artık çok zor durumlarda yapılmaktadır. Köpeklere yapılacak ötenazi uygulaması veteriner hekim tarafından karar verilir. Köpeğinize ötenazi uygulaması yaptırmadan önce birkaç farklı veteriner hekime sormayı ve onay almayı unutmayın.

Yaşlı Köpeklerin Ölüm Belirtileri Nelerdir?

Duymada kayıp yaşanması, iştahının kesilmesi, nefes almada zorluk çekmeleri, gün boyu devam eden halsizlik ve denge kayıplarının yaşanması yaşlı köpeklerin ölüm belirtileri arasındadır.

Ölme Üzere Olan Köpeğe Ne Yapılır?

Köpeğinizin yaşamının son anında onu yanında olmalısınız. Köpeğinizin ölüm anında yanında olmanız, onunla konuşmanız ve birlikte geçirdiğiniz güzel zamanlar için ona veda etmeniz, köpeğinizi birazda olsa rahatlatacaktır.

* Köpeklerde dikkat etmemiz gereken bir diğer konuda iç çekmeleri.  Köpekler son anlarına yaklaştıklarında iç çekme eylemini yaparlar. Köpeklerin sona doğru yaklaştığını anlamak için iç çektikleri zamanların sıklığına dikkat etmelisiniz. (Herhangi bir hastalığa bağlı olarak rahatsızlık yaşadığının belirtisi de olabilir.)

Bir başka blog yazımız olan: Kedilerin öleceği nasıl anlaşılır? yazımıza göz atmak ister misiniz?

Web sitemiz de bir çok ürün grubu hakkında detaylı bilgiler yer almaktadır. Bunlardan bazıları şunlardır.

* Yukarıdaki bilgiler sadece bilgilendirme amaçlıdır. Web sitemizde yer alan hiçbir bilgi bir "veteriner hekim'in" görüşü kadar değerli değildir. Evcil hayvanınızın sağlığı ile ilgili tüm konularda veteriner hekiminize danışmanızı öneriyoruz.

Etiketler: Köpeklerin Öleceği Nasıl Anlaşılır
Haziran 09, 2021