Köpeklerin Öleceği Nasıl Anlaşılır?

Köpeklerin Öleceği Nasıl Anlaşılır

Köpeklerimizin öleceğini anlamak için olan problemleri ya da belirtileri saptamamız gerekir. Köpeklerimiz ölmeden önce yaşadıkları birtakım sağlık sorunlarına karşı çok daha duyarlı olmaya başlayacaktır. Bunun yanı sıra ruhsal yönden de oldukça hassas olabilirler. Köpeklerimizin geçirdiği bu dönemde onların nasıl oldukları, belirti var mı ya da varsa ne tür belirtiler gösterdiklerini iyi bir şekilde analiz etmeli ve durumu gözlemlemelisiniz. Köpeklerimizde daha sık görülen ölüm belirtileri ise şunlardır;

•    İştahın kesilmesi
•    Uyuşukluk ve meraksızlık hali
•    Dengede kayıp yaşanması ve titremelerin olması
•    Nefes almada güçlük başlaması
•    Rahat etmeye çalışma
•    Yüksek ateş olması
•    İç çekmesi
•    Duyu kaybının başlaması
•    Diş rahatsızlıkları

Eğer bu belirtilerden bazılarını köpeğiniz göstermeye başladıysa ciddi bir risk altında olduğunu anlamalısınız ve kısa süre içinde veteriner hekiminize kontrole götürüp köpeğiniz için bu sürecin daha kolay geçmesini sağlayabilirsiniz. Listelediğimiz belirtilerden bazılarını yardımcı olmak için biraz daha açıklayalım.

İştahın Kesilmesi

Köpeğiniz ona en sevdiği mamadan vermenize rağmen uzun bir süre geçse bile yemeğini yemiyorsa köpeğinizde hayati hastalık olabilir. Çünkü iştahsızlık ölüm belirtisi sınıfına girmektedir. Ayrıca mama yememesinin yanında suyunu da içmiyorsa bu da belirgin bir belirtidir. Köpeklerimizin bunu yapmasının sebebi ağır hasta olduktan sonra ya da yaşlılık dönemlerinde organlarının iflas etmesinden dolayıdır. En kısa sürede veteriner hekiminize danışın.

Meraksızlık Ve Uyuşukluk Hali

Köpeklerde en yaygın ve görülen belirtidir. Köpeğinizin canı, oyun oynamak, sevilmek, yemeğini yemek ya da koşmak gibi aktivitelerde bulunmak istemez. Olduğu yerde yatar ve geri kalan şeylere ilgi göstermez. Bu her zaman bir ölüm belirtisi olmayabilir ama köpeğinizde bu durum 3 günü aşıyorsa hemen veteriner hekiminize götürmelisiniz.

Rahat Etmeye Çalışma

Ölüme yaklaşan köpeklerin rahat etmeye çalıştıkları görülür. Normalde yattıkları yerde artık uzun süreli olarak kalamamaktadırlar. Genelde köpekler sahiplerine en yakın konumda olurlar ve onların bulundukları alanda uzanarak rahat etmeye çalışırlar. Eğer bu durumda nefes almada güçlük çekmeye başladıysa acil bir şekilde veteriner hekiminize ulaşmanız gerekmektedir.

Nefes Almada Güçlük Başlaması

Bu belirti başka rahatsızlıklarda yer aldığı gibi köpeklerimizde ölüm belirtileri arasında da yeri vardır. Köpeğimiz yaşamının sonuna yaklaştığında nefes alıp vermesi zorlaşır ve iki nefes arasındaki süre zarfı uzamaya başlar. Bu durumda sizin yapabileceğiniz şey sadık dostunuzun yanında olmak ve onu son anlarında rahat ettirmektir.

Dengede Kayıpların Yaşanması Ve Titremeler

Köpeklerimiz ömrünün sonuna yaklaştığında motor kontrollerini kaybederler. Yürümekte zorluk çekmeye başlarlar ve aynı zamanda titremeler meydana gelir. Yattıkları yerden kalkmak istedikleri zaman bacaklarında titremeler oluşur. Bu aşamada sizin yapabileceğiniz şey etrafta köpeğinize zarar verebilecek, gereksiz eşyaları kaldırmanız ve veteriner hekiminize danışıp destek almanızdır.

Köpeklerin Ölüm Anındaki Beden Dilleri

Köpeklerin ölüm anlarındaki beden dili ön ayakları birleştirme ve yatma şeklindedir. Köpeklerimiz sona yaklaşırken en çok sevdikleri ve kendilerine yakın gördükleri kişinin yanında olma eğilimine girerler. Sorularınıza tepkisiz kalırlar. Bu anda yapmanız gereken şey köpeğinizin yanında olmak ve kendisini rahat hissettirmektir.

* Köpeklerde dikkat etmemiz gereken bir diğer konuda iç çekmeleri.  Köpekler son anlarına yaklaştıklarında iç çekme eylemini yaparlar. Köpeklerin sona doğru yaklaştığını anlamak için iç çektikleri zamanların sıklığına dikkat etmelisiniz. (Herhangi bir hastalığa bağlı olarak rahatsızlık yaşadığının belirtisi de olabilir.)

Bir başka blog yazımız olan: Kedilerin öleceği nasıl anlaşılır? yazımıza göz atmak ister misiniz?

Web sitemiz de bir çok ürün grubu hakkında detaylı bilgiler yer almaktadır. Bunlardan bazıları şunlardır.

* Yukarıdaki bilgiler sadece bilgilendirme amaçlıdır. Web sitemizde yer alan hiçbir bilgi bir "veteriner hekim'in" görüşü kadar değerli değildir. Evcil hayvanınızın sağlığı ile ilgili tüm konularda veteriner hekiminize danışmanızı öneriyoruz.

Etiketler: Köpeklerin Öleceği Nasıl Anlaşılır
Haziran 09, 2021