Kedi Tırmığı Hastalığı Belirtileri ve Korunma Yolları Nelerdir?

Kedi Tırmığı

Kedi tırmığı hastalığı, Bartonella Henselae isimli bakteriyel bir enfeksiyöz etkenin yol açmış olduğu bir enfeksiyon hastalığı olarak bilinmektedir. Sıklıkla kedi tırmığı yahut kedi ısırmasına maruz kalan küçük çocuklarda gözlenmektedir. Bu hastalığın tanımını ilk önce Henri Parinaud 1899 senesinde yapmıştır. Bu bakteri insandan insana ya da kediden kediye buluşmaz. Sadece kedilerden insana geçebilen bir bakteridir. Bu hastalık genellikle küçük çocuklarda ya da genç erişkinlerde görülmektedir. Kedi tırmığı hastalığının başka adları da vardır. Bunları sizin için listeleyelim:
•    Kedi Tırmığı Adeniti
•    Kedi Tırmığı Oküloglandüler Sendromu
•    Cat Scratch Disease

Kedi Tırmığı Hastalığının Belirtileri Nelerdir?

Hastalığın belirtisi kedi tarafından ısırıldıktan ya da tırmalandıktan 10 gün sonra görülmeye başlar. Çünkü bu bakterinin kuluçka süresi yaklaşık 10 gündür. Tırmalama hastalığının belirtilerini sizin için listeleyelim:
•    İlk lezyonlar boyun, baş ve daha çok ektremiteerde ortaya çıkmaktadır.
•    Dökülmüş doku parçaları ortaya çıkabilir.
•    Ateş, terleme, vücutta yaygın bir ağrı hissedilir.
•    Ciltte kızarıklık meydana gelir.
•    İnce deride papül ve püstüller görülür.
•    Temas yerlerine yakın lenf benzi şişkinliği görülür.
Listelediğimiz bu bulguların hepsi bazı hastalarda mevcuttur. Bazen de bir hastada sadece tek bir bozukluk görülmektedir.

Kedi Tırmığı Hastalığında Risk Grubunda Olanlar Kimlerdir?

Bu hastalık bir zoonoz bir hastalıktır. Kedi tırmığı hastalığı neyse ki insanlar için ölümcül bir hastalık değildir. Ama dikkat etmesi gereken insanlar vardır. Bunları sizin için listeleyelim:
•    Kimyasal tedavi görenler gibi bağışıklık sistemi baskılanmış olan hastalardır.
•    Diyabet hastalığı olan insanlar da bu gruba dahildir. Bu hastalığı atlatmaları için destek bir tedavi şarttır.
•    HIV/AIDS hastalarında bağışıklık sistemi kedi tırmığı hastalığına karşı yetersizdir ve enfeksiyon ilerleyicidir. Bu hastalar da hemen tedavi edilmelidir.
Şüpheli olan temaslarda yakın bir sağlık kuruluşuna başvurmak bireyin sağlığı açısından önemlidir. Lütfen ihmal etmeyin.
Kedi Tırmalama Hastalığın Teşhisi Nasıl Yapılır?
Bu hastalığın tanısı için fiziki bir muayene yaptırılması yeterlidir. Hastada yapılan deri testleri tanı koymaya da yardımcı olmaktadır.

Kedi Tırmığı Hastalığı Tedavisi

Zayıf bağışıklık sistemine sahip olan kişiler için antimikrobiyal tedavi desteği sağlanmaktadır. Siprofloksasin, rifampisin, trimetoprim ve doksisiklin ve diğer birçiok antibiyotik bu tedavide kullanılmaktadır. Tedavi süresi ve kullanılan doz hastadan hastaya göre değişir. Ateş ve terleme gibi hastalık belirtileri de tedavi edilebilir.

*Sağlıklı bir tedavi ve teşhis yöntemi için bu ilaçları kullanmadan hekiminize ya da bir sağlık kuruluşuna başvurun.

Bu hastalıktan korunmanız için almanız gereken basit birkaç yöntemi sıralayalım:

•    Kedilerle olan temastan sonra eller sabun ve suyla bolca köpürtülüp yıkanmalıdır.
•    Kedilerle olan temastan sonra eğer vücudumuz da bir çizik ya da ısırık benzeri bir yara varsa orası en kısa sürede dezenfekte edilmelidir.
•    Eğer derinizde ya da dışarıya açık olan organlarınızda (göz, ağız gibi) yaralarınız varsa kedinin temasından uzak durun. Çünkü yaralı yerle enfekte olan bir kedi temasa geçerse bakterinin vücuda girişi kolaylaşır.
Bu enfeksiyondan korunmak için yapmanız gereken önlem bunlardır ve bunları yaptığınız sürece Kedi Tırmığı Hastalığına (CSD) yakalanma riskinizi minimum seviyeye indirmiş olursunuz.

Web sitemiz de bir çok ürün grubu hakkında detaylı bilgiler yer almaktadır. Bunlardan bazıları şunlardır.

Etiketler: Kedi Tırmığı, Kedi Tırmalaması, Kedi ısırması
Haziran 02, 2021