Köpeklerde Depresyon Belirtileri ve Tedavi Yöntemleri Nelerdir?

köpeklerde despresyon belirtileri

Köpeklerde Depresyona Girer mi?

Köpekler de hüzünlü olabilir, sonuçta onlar da birer canlı. "Köpekler depresyona girer mi?" diye sorduk ve araştırmalar sonucunda "evet" yanıtını aldık. Köpek depresyonunun semptomlarını ve tedavilerini yazımızda inceleyelim.

Belki yeni taşınmışsındır ya da eve yeni bir bebek getirmişsindir. Aniden, genellikle enerjik köpeğiniz geri çekilir ve halsizleşir. Köpeğiniz depresyonda olabilir mi? Uzmanların söylediğine göre "evet" olabilir. Köpeklerde depresyon, insanlarda ki depresyondan çok farklı değildir.

Jodie Richers'ın köpeği Bada 2002'de öldüğünde, diğer iki köpeği Terrace ve Pumba bir yas döneminden geçti. Roswell, Ga'dan Richers, "Hepimiz üzgündük ama üstesinden geldik," dedi. "Çok sayıda araba gezintisi ve keyif aldıkları her şeyi yaptık. "

Ancak Pumba 2007'de öldüğünde, Terrace'ı korkudan hiçbir şey çıkaramadı. Richers, "Daha da kötüleşti," dedi. İlk başta sadece durgunlaştı. O zaman yürüyüşlere çıkmadı. Sonra yemeyi bıraktı. Sonra içmeyi bıraktı. Bütün zamanını yatak odamdaki bir dolapta veya büyük bir aynanın arkasında saklanarak geçirdi. " Richers'ın veteriner hekimi, tüylü, 35 kiloluk karışık cinsi, “köpek depresyonu” ile teşhis etti.

Amerikan Veterinerlik Hayvan Davranışları Derneği'nin yönetici direktörü olan DVM Bonnie Beaver, bazı veteriner hekimlerin, gerçekten köpekler depresyona girer mi girmez mi, köpeklerin insanlar gibi depresyondan muzdarip olup olmadığını anlamakta zorlandıklarını söyledi. Texas A&M Üniversitesi Veterinerlik Koleji'ndeki küçük hayvan kliniğinde hayvan davranışları konusunda uzman olan Veteriner Hekim Beaver; "Bunu bilmek zor, çünkü onlara soramayız," dedi. "Ancak klinik uygulamada, tek açıklamanın bu olduğu birkaç durum var."

Beaver, özellikle değişim dönemlerinde evcil hayvanların moralinin bozuk olması alışılmadık bir durum olmasa da, köpeklerin uzun süreli depresyondan muzdarip olmasının nadir olduğunu söyledi.

Köpeklerde Depresyonunun Belirtileri Nelerdir?

Amerikan Veterinerlik Hayvan Davranışları Derneği'nin eski başkanı DVM'den John Ciribassi, köpek depresyon belirtilerinin insanlarda görülenlere çok benzediğini söyledi. Köpekler depresyona girdiklerinde, geri çekilir. Hareketsiz hale gelirler. Yeme ve uyku alışkanlıkları sıklıkla değişir. Bir zamanlar zevk aldıkları şeylere artık aldırış bile etmeyebilirler.

Ancak veteriner hekimler, bu semptomların bir köpeğin tıbbi bir sorunu olduğu anlamına da gelebileceği konusunda uyarıyorlar. Bu nedenle ilk hareket tarzı her zaman bir veteriner hekim tarafından tam bir kontrol altında olmalıdır. Beaver, etrafta dolaşan ve artık yürüyüşe çıkmak istemeyen evcil hayvanın eklem iltihabından ağrı çekebileceğini söylüyor.

Köpek Depresyonunun Nedenleri

Beaver, bir köpeğin hayatındaki büyük değişikliklerin depresyon dönemlerine yol açabileceğini söyledi. Bunlar arasında yeni bir eve taşınmak, evde yeni bir eş veya bebek veya başka bir evcil hayvan sahiplenmek yer alıyor. Köpeğin programındaki bir değişiklik bile, örneğin bir işe giren ev sahibi bir köpeğin moralinin bozulmasına neden olabilir.

Ancak şiddetli köpek depresyonunun en yaygın iki tetikleyicisi, bir evcil hayvanın veya sahibinin kaybıdır. Ve dikkatli olun, köpek sadece evdeki diğer insanların tepkilerine cevap vermez.

Beaver, "Köpekler duygularımızı alıyor, bu nedenle sahibi ölürse, köpek başkalarının kederine cevap veriyor olabilir" dedi. Ya da köpek alışık olduğu ilgiyi çekmiyor olabilir, bu da onu strese sokuyor.

Köpeklerde Depresyon Tedavileri

Ciribassi, çoğu köpeğin depresyondan birkaç günden birkaç aya, sadece biraz daha fazla ilgi ile geri döndüğünü söyledi. "Onları meşgul tutun, yapmayı sevdikleri şeyleri daha çok yapın. Biraz daha fazla egzersiz yapın. İyi olacaklardır" dedi.

Ve mutluluk belirtileri gösterdiklerinde onları ödüllendirin. "Köpeğinizden hala küçük bir kuyruk sallanmasına neden olan tek şey bir araba yolculuğu ise, onu her gün bir dizi kısa gezintiye çıkarın, daha mutlu göründüğünde onu övün ve ödüllendirin," dedi Beaver.

Olumsuz davranışları teşvik etmemeye dikkat edin, depresif bir köpeği kederli iken dikkat ve muamele ile şımartın. Köpek, bu davranışları için onu ödüllendirdiğinizi düşünecek.

Ciribassi, bazen köpeğin bir arkadaşının kaybından dolayı depresyona girmesi durumunda, başka bir evcil hayvan edinmenin yardımcı olabileceğini söyledi. Ancak hem ailenin hem de köpeğin ihtiyaçları dikkate alınarak dikkatlice yapılması gerektiğini söyledi.

Köpek Depresyonu için İlaçlar

Başka hiçbir şey işe yaramazsa, ilaçlar köpeklerin depresyonlarını atlatmalarına yardımcı olabilir. Depresif köpekler için kullanılan ilaçların depresyondaki insanlar tarafından kullanılanlarla aynı olduğunu söyleniyor - Paxil, Prozac ve Zoloft. Ayrıca köpeklerde ayrılık kaygısının tedavisi için FDA onaylı bir ilaç olan Clomicalm kullanılıyor. (Veteriner Hekim tavsiyesi ile kullanılacağını sakın unutmayın. Yanlış tedavi, çözülemeyecek bir soruna neden olabileceğini asla aklınızdan çıkarmayın.)

Ancak çoğu vaka, davranış değişikliği ve çevresel zenginleştirme ile erken aşamada başarılı bir şekilde tedavi edilebilir, bu nedenle ilaçları kullanmamız gereken noktaya gelmek zorunda kalmazsınız.

Beaver, ilaçların etkili olmasının iki ayı bulabileceğini söyledi. Ancak, genellikle yıllarca antidepresan kullanan insanların aksine, çoğu köpek altı ila 12 ayda iyileşebilir ve sonra ilaçlardan kurtulabilirler.

Köpek Depresyonunu Atlatma

Sonunda, Richer'in köpeği Terrace'a yardım etmeye çalıştığı şey, araba gezintileri ya da köpek parkları değildi. Bunun yerine, bir hafta boyunca büyütmeyi kabul ettiği dost canlısı bir kurtarma köpeğiydi. Richer, "Benji içeri girdi, merdivenlerden yukarı koştu, aynanın arkasında Teras'ı buldu ve oraya vardığımda yanında yatıp onu yalıyordu," dedi. Bir hafta içinde daha iyiydi. Şimdi o gelmiş geçmiş en mutlu köpek oldu. "

"Köpekler depresyona girer mi?" adlı araştırma yazımızı sizlerle paylaştık. Bir sonraki yazımızda görüşmek üzere…

Web sitemiz de bir çok ürün grubu hakkında detaylı bilgiler yer almaktadır. Bunlardan bazıları şunlardır.

Etiketler: köpeklerde depresyon belirtileri, depresyon tedavi yöntemleri,
Temmuz 12, 2021