Köpekler Neden Titrer? Çözümü Nedir?

köpeklerin titreme sebepleri

Köpeklerin Titreme Sebepleri Nelerdir?

Titreme, sallanma ya da titrek; ne derseniz deyin, bu köpeklerimizin yaptığı bir şeydir. Ve bir köpeğin yaptığı her şeyde olduğu gibi, bu davranışın da bir nedeni vardır, ancak bu hemen belli olmayabilir. Köpekler neden titrer sorusunun nedenlerinden bazıları:

Genellikle Sadece Kurulanmak İçin

Köpeğinizin titremesinin en bariz ve en kolay anlaşılabilir nedeni, köpek ıslaktır.

Fazla suyu silkelemek, köpek davranışlarının en temelidir, her ne kadar bazen yanlış zamanlamada olsa da...

Suyu vücudundan uzaklaştırma; soğuk suyun kürk tarafından cilde hapsolmasını önleyerek bir köpeğin hipotermiden kaçınmasına yardımcı olur.

Köpekler bu şekilde kürkündeki suyun % 70'ini çıkarabilirler.

Dikkat Çekmek İçin

Sizin de çok iyi bildiğiniz gibi, köpeğiniz çok zeki bir hayvandır ve dikkatinizi çekmek için de yeterince akıllıdır. Titreyen bir köpek gördüğümüzde her zaman rahatlamak ve söz konusu köpeği kucaklamak için hareket ederiz.

Eğer titremek olumlu bir ilgi uyandırırsa, köpek, sahibinden ne zaman sevgi görmek isterse titreme davranışını sergileyecektir.

Bu yeterince zararsız görünebilir, ancak yine de teşvik etmek isteyeceğiniz bir davranış değildir. Tüylü dostunuzu kucaklamamanız gerektiğinden değil, ama her seferinde aşırıya kaçmadığınızdan emin olun.

Köpeklerin Titreme Sebebi Heyecanlanma Olabilir.

Titremenin bir diğer iyi huylu nedeni de heyecanlanmasıdır. Bir olay, durum ya da bir his, köpeğinizin heyecanlanmasına dolayısı ile de titremesine neden olabilir.

Bazı köpekler aileden birinin kapıya geldiğini görünce vücudunun tüm arka yarısını sallar.

Köpeğinizin çeşitli nedenlerle benzer şeyler yaptığından şüphe yoktur: yaklaşan bir tedavi veya yemek; yaklaşan başka bir köpek; bahçede bir hayvan; veya iyi bir getirme oyunu olasılığı.

Sebep ne olursa olsun, burada kesinlikle endişelenecek bir neden yok. Aslında, yaşlılık yıllarına gelmemiş bir köpekte hiçbir şey bu kadar heyecanlı bir enerjiye yol açmasaydı daha çok endişe verici olurdu.

Kıdemli Köpekler

Yaşlılıktan bahsetmişken, yıllar yıllar sonunda hepimizi yakalar ve köpeğiniz de bu durumdan farklı değildir. Titreme genellikle ileri yaştaki köpeklerde görülür.

Çoğu durumda, bu sadece yaşlılığın ve kasların bozulmasının bir yan etkisidir. Yine de, başka bir sebepten dolayı olabileceğinden, durumun kötüleştiğine dair herhangi bir belirti için gözünüzü dört açın.

Daha Ciddi Sorunlar

Titremeyle (veya spesifik olmayan herhangi bir semptomla) ilgili sorun, daha ciddi bir şeyin göstergesi olup olmadığını belirlemesi için çok güç bir belirtidir.

Dikkatli bir sahip olarak, köpeğinizi endişelenmeniz gereken temel bir sorunun ne zaman olabileceğini anlayacak kadar iyi tanıma sorumluluğu size aittir.

Korku, Stres ve Kaygı

"Korkudan titremek" ifadesi sadece  bir deyim değildir. Köpekler, korktuklarında kelimenin tam anlamıyla titrer.

Bu, daha küçük köpeklerde çok yaygın olarak görülür, ancak köpeğiniz fiziksel olarak korku ve endişenin de üstesinden gelebilir.

Genellikle kaynağın belirlenmesi oldukça kolaydır; gök gürültüsü veya havai fişek gösterileri, araba gezintileri, veteriner kliniğine ziyaretler ve hatta diğer köpeklerden korkmak, köpeğinizi strese sokabilir.

Çözüm genellikle ya dışarı çıkmak ya da köpeğinizi bu durumdan çıkarmaktır.

Tipik olarak, köpeğiniz tehdidin ortadan kalktığını hissettiğinde hemen iyileşir ve biraz rahatlatıcı olmak onun sakinleşmesine yardımcı olmak , titremesini daha rahat bir şekilde atlatmasını kolaylaştıracaktır.Köpeğinizin basitçe çözemediği veya kaygı ile mücadele ettiğini fark ederseniz, altta yatan bir zihinsel bozukluk olabilir veya belki de köpek geçmiş travmalarla baş edemiyor olabilir.

Bunun hakkında veteriner hekiminizden destek alın; tedavinin yardımcı olup olmayacağını hakkında ve ne yapılması gerektiği ile ilgili bilgiler verecektir.

Hastalık

Bazı titremeler, bir köpekte titremeye neden olabilen viral bir hastalığın belirtisi ya da sonucu olabilir. Bu genellikle, tüm aşılarını henüz almayan genç köpeklerde görülür.

Nispeten ciddi bir durum olsa da, hastalığa yakalanan çoğu köpek, biraz tıbbi destek ve bol su ile kendi başına bununla savaşabilir.

Zehirlenme

Köpekler her zaman seçici yiyiciler değildir. Bazen bu, yanlışlıkla zehirlerin ve diğer toksik maddelerin yutulmasına neden olabilir.

Evcil hayvanlar için zehirli olan maddelerin listesi çok uzundur, eğer köpeğinizin bir şey yediğini düşünüyor ve o şeyin zehirli olup olmadığını bilmiyorsanız, mutlaka veteriner hekiminize danışın. Evcil hayvanlarınızdan nelerin uzak tutulması gerektiğini belirlemenize mutlaka yardımcı olacaktır.

Titremeye neden olabilen yaygın ev toksinlerinin bazı örnekleri aspirin, tuz, çikolata, nikotin ve kafeindir.

Köpeğinizin zehirli bir şey yutmuş olabileceğini düşünmek için bir nedeniniz varsa, doğrudan en yakın hayvan hastanesine gidin. Şansa bırakmanın bir anlamı yok ve birkaç dakikanın büyük farklar yaratabileceğini unutmayın.

Genelleştirilmiş Tremor Sendromu

"Titreme Sendromu" olarak da bilinen bu durum, beynin serebellum bölgesinde bir enflamasyonu içerir.

Bu hastalığı neyin tetiklediği bilinmemekle birlikte, teşhis edilmesi de çok zordur. En yaygın olarak küçük, beyaz köpeklerde görülmesine rağmen, herhangi bir köpek türü de etkilenebilir.

Son Düşünceler

Bu liste, köpeklerin titremesinin en yaygın nedenlerinden bazılarını içerir, ancak kesinlikle kapsamlı değildir. Bunların hiçbiri sizin durumunuza uymuyorsa ve titreme devam ediyorsa, veteriner hekiminize başvurmaktan çekinmeyin.

Muhtemelen endişelenecek bir şey değildir, ancak öğrenmek her zaman en iyisidir.

Web sitemiz de bir çok ürün grubu hakkında detaylı bilgiler yer almaktadır. Bunlardan bazıları şunlardır.

Etiketler: köpekler neden titrer, titreme sorununun çözümü
Temmuz 14, 2021