Köpek Yaşı Hesaplama (İnsan Yılına Göre)

Köpek Yaşı Hesaplama

Köpek Yaşı Hesaplama (İnsan Yılına Göre)

Hayat arkadaşlarımız ve hayatımızın neşesi haline gelen can dostlarımız köpeklerimiz ile harika zamanlar geçirmekteyiz. Birçok köpek sahibi yol arkadaşları iyi bir hayat sunmak ve onlarla her anı değerlendirmeye çalışmaktadır. Köpek sahipleri tarafından ve köpek sahiplenmek isteyen insanlar tarafından merak edilen bir soru vardır. Bu soru da “Köpekler Kaç Yaşındadır?” sorusudur. Çünkü köpek sahipleri köpeklerinin gerçek yaşlarını oldukça merak etmektedir. Köpeklerin yaş hesaplaması yapılırken köpeğin doğduğu ilk yıl insan ömründe 7 yıla denk olarak alınmaktadır. Köpeğin yaşı hesaplanırken bu hesaplama doğru değildir. Çünkü Köpek Yaşı Hesaplaması biraz daha karmaşıktır ve doğru yapılması gerekir. Bugünkü yazımızda Köpek Yaşı Hesaplama (İnsan Yılına Göre) işleminin nasıl yapılması gerektiğini sizlere açıklayacağız. Bu sayede köpeğinizin gerçek yaşını öğrenebilirsiniz.

Köpek Yaşı Hesaplaması Nasıldır?

Köpeklerin yaşının hesaplanması birçok farklı değişkene bağlı olarak hesaplanmaktadır. Köpekler gelişimlerini hızlı sürdüren canlılardır. Mesela köpeğinizin yavruluk dönemlerinden yetişkinlik dönemine hızlı bir geçiş yaptığını ve büyüdüğünü gözlemleyebilirsiniz. Köpekler hızlı bir şekilde büyümelerini tamamlasalar da yaşam ömürleri bizlere göre oldukça kısadır. Köpeklerin yaşam ömürleri ve insanların yaşam süreleri göz önüne alındığında, köpeklerin yaşamları kısa olsa da aslında bizden daha büyük yaşlara sahip olabilmektedirler. Köpeklerin ilk yılının insan yaşında 7 yıla eşit olduğu en çok bilinen görüştür. Ama bu görüş tam olarak doğru değildir. Çünkü köpeklerin yaşı hesaplanırken boyu, kilosu, ırkı ve diğer faktörler göz önüne alınarak hesaplanmaktadır. Özellikle köpeklerin hangi ırktan olduğu yaşlarının hesaplanmasında en çok belirleyici etken olmaktadır. Köpeğinizin yaşını doğru hesaplayabilmek için temel olarak hangi ırktan olduğunu bilmeniz önemlidir.

köpek yaşı hesaplama

Köpeklerin Kaç Yaşında Olduğu Neden Önemlidir?

Köpeklerin yaşının bilinmesi onların yaşamı için önemlidir. Çünkü yetişkinlik dönemlerinde ve yaşlılık dönemlerinde bakımlarının farklı yapılması ve özen gösterilmesi gerekmektedir. Köpeğinizin yaşını öğrenmeniz sayesinde onlara gerekli olan bakımı kolay bir şekilde verebilirsiniz. Köpekler yaşlandıkça hastalıklara dirençleri de düşmektedir. Bu yüzden de onların kaç yaşında olduğunu bilmeniz önemlidir. Ayrıca köpeğinizin her yaşında onu hastalıktan korumak ve sağlıklı olmasını sağlamak için düzenli aralıklar ile veteriner hekim kontrolüne götürmelisiniz.

Köpeğin Yaşı Gözlem Yapılarak Anlaşılır Mı?

Köpeklerin yaşlarını tahmin etmek için vücutlarında oluşan gelişmeler ve değişimlere bakılmaktadır. Mesela köpeğin yaşını ve yetişkinlik derecesini anlamak için dişlere bakılır. Dişler oluşan veya oluşmaya başlayan yıpranmalar gözlemlenir. Genellikle yaşlı olan köpeklerin dişlerinde yıpranma ya da diş kayıpları yaşanmaktadır. Ayrıca yaşlanan köpeklerin tüylerinde değişiklikler ve göz kısımlarında farklılıklar meydana gelmektedir. Bu gibi fiziksel belirtiler köpeğin yaşlandığına işaret etmektedir. Ama bu belirtiler ile köpeğin yaşı net bir şekilde öğrenilemez.

Köpek Yaşı Hesabı Nasıl Yapılır?

Köpeklerin yaşını hesaplamak için net bir formül henüz bulunmamaktadır. Köpek yaşı hesaplaması için genel olarak orta boy kategorisinde olan köpek ırklarının doğumlarından sonra geçirdiklerin ilk yılın insan yaşında 15 yıla eşit olduğu söylenir. Köpeklerin 1. yılından sonra ise köpek yaşı hesaplaması değişiklik göstermektedir. Köpeklerin 2. yılı insanlarda 9 yıla eşit sayılmaktadır. Köpeklerin 2. yılından sonra aldıkları her yaş ise insan yılı olarak 5 yıl sayılır. Tabi köpek yaşı hesaplamasında bu oranlar değişiklik gösterir. Çünkü köpeğin yaşı hesaplanırken köpeklerin boyu, kilosu, cinsi ve ırkı da oldukça önemlidir. Küçük köpek ırklarının yaşları hesaplanırken büyük köpeklere göre daha az sayıda insan yılına eşit olarak yapılmaktadır. Köpeğinizin yaşını hesaplarken ırkını, cinsini ve boyunu göz önünde bulundurmanız gerektiğini unutmayın. Yukarıda sizlere bahsettiğimiz ortalama hesaba göre köpeğiniz

• 1 yaşında olduğu zaman insan yaşına göre 15 yaşında olmaktadır.
  • Köpeğiniz 2 yaşında olduğu zaman insan yaşına göre 24 yaşında olmaktadır.
  • Köpeğiniz 3 yaşında olduğu zaman insan yaşına göre 28 yaşında olmaktadır.

Köpeğiniz 2. yaşını doldurduktan sonra her sene insan yılına göre 5 yaş artmaktadır. Köpeklerin yaşam süreleri ve yaş hesapları ırkına ve boyutuna göre farklılık göstermektedir.

köpek yaşı hesaplama tablosu

Hangi Köpek Irkları Daha Uzun Yaşamaktadır?

Genellikle küçük köpek ırklarının büyük köpek ırklarından daha uzun süre yaşadığı bilinir. Tabi köpeklerin yaşam süresini bakımları, sağlık durumları ve beslenmeleri de etkilemektedir. Köpekler ne kadar sağlıklı bakılır ve düzenli beslenirse yaşamları hem sağlıklı geçer hem de uzun sürer. Uzun yaşayan köpek ırkları şunlardır;

• Beagle köpekler ortalama olarak 15 yıl yaşamaktadır.
  • Dachshund köpekler ortalama olarak 12 - 17 yıl kadar yaşamaktadır.
  • Pomeranian köpekler 12 - 16 yıl arasında değişen yaşam ömrüne sahiptir.
  • Poodle köpekler ortalama olarak 14 - 18 yıl yaşam süresine sahiptir. Poodle köpekler arasında Toy Poodle olarak bilinen köpekler diğer cinslerine göre daha uzun yaşamaktadır.
  • Jack Russell Terrier köpekler 16 - 20 yıl arasında değişen yaşam ömrüne sahiptir.
  • Chihuahua köpekler 15 - 20 yıl arasında değişen yaşam süresine sahiptir.
  • Shih Tzu köpekler ise 10 - 16 yıl arasında değişen yaşam süresine sahiptir.

Köpeklerin yaşam ömürleri pek fazla cinslerine bağlı değildir. Köpeklerin yaşam süresi onların bakımlarına, sağlıklarına, yaşam kalitesine ve beslenmesine göre değişiklik göstermektedir. Köpeğinizin uzun yıllar sağlıklı bir şekilde sizinle birlikte yaşayabilmesi için düzenli olarak veteriner hekim kontrolünde olması gerekir.

Köpeklerin Yaş Hesaplama Tablosu Nasıldır?

Köpek Yaşı

80

87

120

Sizlere yukarıdaki tabloda belirtmiş olduğumuz köpek yaşlarının insan yaşlarına kıyaslanması, örnek olan bir yapıdadır. Köpeklerin yaşları hesaplanırken Amerikan Veteriner Hekimler Birliği tarafından köpeklerin yaşamlarının ilk 1 yılı insan hayatının 15 - 16 yaşına denk olarak hesaplanır. Köpekler 2. senelerinde insan yaşına oranla 9 yıl daha almaktadır. 3. senelerinde ise 5 yıl daha almaktadırlar. Genel olarak köpeklerin yaşı bu şekilde hesaplanmaktadır. Ama köpeklerin yaşları hesaplanırken cinsi ve köpeğin boyutları (küçük, orta ve büyük olarak) da hesaba katılmaktadır.

Köpeklerin Yaş Hesaplama Tablosu Nasıl Belirlenmiştir?

Köpeklerin yaş hesaplama tablosu American Veterinary Medical Association (Amerikan Veteriner Hekimler Birliği) kısacası AVMA tarafından yürütülen çalışmalar sonucunda ortaya çıkmıştır. AVMA tarafından yürütülen araştırmalarda insanlar ve köpeklerin yaşam eğrisinin aynı olmadığı belirlenmiştir. Ayrıca köpeklerin yaşam süresinin fark faktörlerden (boy, kilo ve ırk gibi) dolayı değişiklik gösterdiği görülmüştür. Köpeklerin yaşı hesaplanırken düşünülmesi gereken birçok farklı faktör bulunmaktadır. Yapılan köpek yaşı hesaplama tablolarında küçük ırkı köpeklerin büyük ırkı köpeklerden daha uzun süre yaşadığı görülmüştür. Tabi köpeklerin yaşını hesaplamak için yapılan bu tabloların ortalama birer tahmin olduğunu unutmamalısınız.

köpek yaşı hesaplaması nasıl yapılır

Küçük Irk Köpekler Neden Büyük Irk Köpeklerden Daha Fazla Yaşamaktadır?

Küçük köpek ırklarının büyük köpek ırklarından daha uzun süre yaşadığı gözlemlenmiştir. Bu durum ise birkaç farklı faktörlerden kaynaklanmaktadır.  Küçük köpek ırkları büyük köpek ırklarına oranla farklı gelişim süreçlerinden geçmektedir. Küçük köpek ırklarının metabolizma sistemleri de büyük köpek ırklarına oranla daha farklıdır. Küçük köpek ırkları boyutlarından dolayı büyük köpek ırklarına göre daha az yemektedir. Bu yüzden de pek fazla diyet gibi sorunları olmaz. Büyük köpek ırklarının küçük köpek ırklarına oranla daha fazla ve hızlı bir gelişim kaydettikleri gözlemlenmiştir. Bu yüzden de büyük köpek ırklarında hızlı büyümeden dolayı anormal hücre büyümelerine yol açtığı düşünülmektedir. Ama köpeklerin yaşam döngüsünü daha net anlayabilmek adına bilimsel çalışmalar ve araştırmalar aktif olarak devam etmektedir. Küçük köpek ırkları hakkında detaylı ve daha fazla bilgi sahibi olmak istiyorsanız aşağıdaki blog yazımıza göz atabilirsiniz.

Köpek Yaşı Hesaplama Hakkında Merak Edilen Sorular ve Cevapları

1 Köpek Yaşı Kaç Yıl?

Köpeklerin ilk yılı insan yaşı olarak 15 - 16 yaşına denk gelmektedir. Köpeklerin 2. seneleri ise insan yaşına göre 9 yıl daha almaktadır. Amerikan Veteriner Hekimler Birliğine göre köpekler 1 yaşına geldiği zaman insan yaşı ile 15 - 16 yaşında olmaktadır.

Köpekler Kaç Yıl Yaşar?

Köpeklerin yaşam ömürleri onların cinslerine ve bakımlarına göre değişiklik göstermektedir. Ama köpeklerin ortalama yaşam ömürlerinin 10 - 13 yıl arasında olduğu bilinir.

Köpek Yaşı Nasıl Hesaplanır?

Köpeklerin yaş hesaplaması ilk yılından itibaren yapılır. Köpeklerin ilk 1 yılı insan hayatında 15 - 16 yaşına denk olarak hesaplanır. Köpekler 2. senelerinde insan yaşına oranla 9 yıl daha almaktadır. Bu hesaplamadan sonra köpeklerin her yılı insan yılı için 5 yıl olarak hesaplanmaktadır.

Bir köpek sahiplenmeden önce ya da herhangi bir hayvanın bakımını üstlenmeden önce buna hazır olduğunuzdan ve sorumluluk alacağınızdan lütfen emin olun. Çünkü bir canlının tüm sorumluluğunu almış olacaksınız. Ayrıca köpeğinizi ve baktığınız hayvanın sağlığı için düzenli olarak veteriner hekim kontrolüne götürmeyi ihmal etmeyin.

* Yukarıdaki bilgiler sadece bilgilendirme amaçlıdır. Web sitemizde yer alan hiçbir bilgi bir "veteriner hekim'in" görüşü kadar değerli değildir. Evcil hayvanınızın sağlığı ile ilgili tüm konularda veteriner hekiminize danışmanızı öneriyoruz.

Etiketler: Köpek Yaşı Hesaplama (İnsan Yılına Göre)
Ekim 12, 2023