Kedi Tüyü Yutmak

Evlerinde kedi besleyen insanların ya da beslemek isteyen insanların aklına takılan sorulardan biri kedi tüyü yutulmasının zararlı olup olmadığıdır. Kedilerin bazı mevsimlerde tüy dökme oranları daha yoğundur. Ya da bazı cins kediler diğer kedilere oranla daha fazla tüy dökerler. Kedi tüyünün yutulmasında genel algı olarak tüylerin midede ya da ciğerde kiste sebep olduğudur. Bilmeniz gereken ilk şey tüylerin sizin hastalığınızla bir alakası yoktur. Bu bilgiler aslında doğru değildir. Kist yapabilecek etmen tüy değildir. Beslediğiniz kedinizde ya da köpeğinizde parazitler varsa ve siz onların tüylerini yuttuğunuz zaman sizde kist oluşumuna sebep olan şey tüy değil tüylerde olan parazitlerdir. O yüzden dikkat etmeniz gereken şey kedinizin parazit aşılarını ve muayelerini düzenli bir şekilde veteriner hekiminize yaptırmanızdır.

Kedilerin Tüy Yapısı Nasıldır?

Kediler birçok farklı tüy yapısına sahip olan hayvanlar arasındadır. Kedilerin tüyleri onları sadece ihtişamlı göstermeye yaramaz. Kediler tüy yapıları sayesinde vücut sıcaklıklarını düzenler, kendilerini korur ve avlanmalarına olanak sağlayan birçok avantajı bulunmaktadır. Kedilerin birçok farklı ırkı olmasından dolayı, tüy yapıları da farklılık göstermektedir. Kedilerin tüyleri uzunluk, desen, renk, yapı, yoğunluğu ve kalınlığı olarak farklı özelliklere sahiptir. Farklı tüy yapıları olan kedilerin tüylerinin bakımları da farklı yapılmaktadır. Örneği uzun tüy yapısına sahip kediniz var ise daha sık tarama yapmanız gerekir. Kısa tüy yapısına sahip olan kedilerin ise daha seyrek taranması yapılmaktadır.

kedi tüyü yutmak zararlı mıdır?

Kedi Tüyü Yutulmasının İnsana Zararı Var Mıdır?

Evde kedi besleyen ve eve kedi almak isteyen insanların akıllarında olan sorulardan bir tanesi kedi tüyü yutulmasının sorun olup olmayacağıdır. Kediler genel olarak tüylü hayvanlardır ve  diğer hayvanlar gibi mevsim geçişleri sırasında daha yoğun tüy dökümü yaparlar. Bu yüzden de kedi tüyü yutmak birçok insanı tedirgin etmektedir. Kedi tüyleri yutulduğu zaman bağırsaklarda ve midede farklı problemlere yol açmaktadır. Bazı durumlarda yutulan kedi tüyleri dışkı yardımı ile vücuttan atılmaktadır. Ama vücuttan atılamayan ve sindirilemeyen kedi tüyleri ise bağırsaklarda tıkanma gibi problemler oluşturmaktadır. Kedi tüyleri yutulmasının dışında ise kedi tüylerini solunması da insanlar için sağlık problemleri oluşturmaktadır. Kedi tüylerinin solunması durumlarında astım vb. hastalıkların oluşması durumları yaşanmaktadır. Kedilerin tüylerinin yutulmaması ve solunmaması için düzenli olarak tüyleri taranmalı ve bakımları yapılmalıdır. Kedi tüyü yutmak bizler için zararlı olduğu kadar, kedilerin devamlı tüylerini yutması da onlar için zararlıdır.

Kedi Tüyü Yutulması Sonucunda Kist Oluşur Mu?

Kedi tüylerinin yutulması sonucu kist olup olmadığı hayvan sahipleri tarafından merak edilen bir sorudur. İnsanların kedi tüyü yutması sonucunda, yutulan tüyler bağırsak kısmında tıkanıklık oluşmasına sebep olur. Tıkanıklık durumlarında ise tüy topakları meydana gelir. Bu tüy topakları ise vücut içerisinde kist oluşumuna sebep olabilmektedir. Kist oluşması durumlarında vücutta ciddi sağlık sorunları meydana gelir. Kedi tüyünün yutulmasını engellemek için, tüylü kedi dostlarımızın düzenli olarak taramalı ve tüy bakımlarını aksatmadan yapmalıyız.

Kedi Tüyü Yutmaktan Nasıl Korunabilirsiniz?

Evde kedi ya da köpek besliyorsanız bunun elbette net bir çözümü yoktur. Yapabileceğiniz şey onları düzenli olarak tarayıp dökülen tüylerinden kurtulmaktır. Bu hem sizin için hem de kediniz için iyi bir çözüm olacaktır. Kedinizin tüy dökmesini engelleyemezsiniz çünkü doğalarında vardır. Başka bir çözüm olarak ise kediniz çok tüylüyse bir veteriner kliniğine giderek tüylerinin kesim işlemini yaptırabilirsiniz. Kedi tüylerinin yutulmasında size zarar verecek olan şey tüy değil aksine tüylerde parazit bulunması sizi hasta etmektedir. O yüzden düzenli bir şekilde kedilerinizin parazit aşılarını yaptırmayı unutmayın lütfen. Bu onların sağlığı için gerekli olan bir şeydir.

kedi tüyü yutulursa ne olur?

Kedi Tüyü Yutulduğunda Neler Yapılması Gerekir?

Kedi tüyü yutmak insan sağlığını etkilese de ciddi sağlık sorunları oluşturması çok sık karşılaşılan durumlardan biri değildir. Ama bazı durumlarda kedi tüyü yutulmasının yarattığı ciddi sağlık sorunları vardır. Kedi tüyü yutulduğunu fark ettiğiniz zaman yapabileceğiniz bazı çözümler şu şekildedir;

• Kedi tüyünü yuttuğunuzu fark ettiğiniz ilk an bol miktarda su içebilirsiniz. Bol su içilmesi sayesinde tüylerin vücutta tıkanıklık yaratmadan sindirim sistemine geçmesine olanak sağlarsınız.
  • Kedi tüylerinin vücut sisteminizden daha kolay bir şekilde geçebilmesi için sebze, tam tahıllı, meyve ve lif oranı yüksek yiyecekler tüketebilirsiniz.
  • Kedi tüyü yutulduktan sonra kendinizde oluşacak belirtileri takip etmeli ve erkenden fark etmelisiniz.
  • Kedi tüyü yutulduktan sonra kusma, karında ağrı, sindirim sorunları, kabızlık ve bulantı olması gibi belirtiler görülebilmektedir. Kedi tüyü yuttuktan sonra bu belirtilerden bazıları yaşansa bile kısa süre içerisinde tıbbi yardım almaya gitmeniz önemlidir.

Kedi tüyleri yutmak genellikle insanlarda ciddi sağlık problemlerine yol açmamaktadır. Ama tabiki de bu durum önemsenmeyecek ya da ciddiye alınmayacak bir durum değildir. Kedi tüylerinin yutulmaması adına kedinin tüy bakımlarını düzenli bir şekilde yapmanız önemlidir. Tüylü dostlarımız olan kedilerin tüy bakımları yapıldığı, düzenli olarak tarandığı ve ev içinde gerekli önlemler alındığı zaman tüy yutma gibi sorunların önüne geçilmiş olunur.

Kedi Tüyleri Yutulduğu Zaman Ciğere Yapışabilir Mi?

Kedilerin tüylerini taranırken, oyun oynarken ya da onları yıkarken tüy dökülmeleri meydana gelmektedir. İstemeden de olsa kedilerin tüyleri bu gibi durumlarda yutulmaktadır. Kedi tüylerinin yutulması vücutta istenmeyen sağlık sorunları oluşturabilmektedir. Kedi tüyleri yutulduğu zaman vücutta ciğerlere inebilir ve hatta yapışabilir. Bu durumlarda ise sağlık sorunları ortaya çıkar. Kedinizi düzenli olarak taramalı ve tüylerinin taramaları sırasında dikkatli olmanızda fayda vardır.

kedi tüyü yutmak

Kedi Tüyü Yutulması Hakkında Merak Edilen Sorunlar ve Cevapları

Kedi Kılı Yutarsak Bişey Olur Mu?

Kedi tüylerinin yutulması genel olarak bakıldığı zaman zararlı değildir. Evde bakılan kedilerin aşıları düzenli yaptırıldığından dolayı, tüylerini yutulduğu zaman pek bir sorun olmaz. Ama kedi tüyü yutulmamasına dikkat edilmesi gerekir.

Kedi Tüyü Yutmak Öksürük Yapar Mı?

Kedi tüyünün yutulduğu bazı durumlarda öksürük meydana gelmektedir. Kedi alerjisi olan durumlarda kedi tüyü yutulduğu zaman öksürük ve nefes almada güçlük meydana gelir.

Kedi Tüyü Yutmanın Belirtileri Nelerdir?

Kedi tüyü yutulduğu zaman genizde kaşıntı, burunda akıntı, kızarmış gözler ve hapşırma gibi belirtiler görülmektedir. Ayrıca kedi tüyünde polen ya da toz var is alerjik reaksiyonlar gözlemlenir.

Kedi Tüyü Yutmak Öldürür Mü?

Kedi tüyü yutulması genel olarak bakıldığı zaman sağlık açısından çok ciddi sorunlar yaratmamaktadır. Ama yutulan kedi tüylerinde dış parazit gibi yumurtaların bulunması durumlarında, ciddi sağlık sorunları da meydana gelebilmektedir.

Boğaza Kedi Tüyü Yapışmasında Ne Olur?

Kedi tüyü yutulduktan sonra boğaza yapışırsa öksürük ve boğaz enfeksiyonu gibi sorunlara yol açmaktadır. Kedi tüyü yutulması durumlarında bol su tüketimi yapılmalıdır.

* Yukarıdaki bilgiler sadece bilgilendirme amaçlıdır. Web sitemizde yer alan hiçbir bilgi bir "veteriner hekim'in" görüşü kadar değerli değildir. Evcil hayvanınızın sağlığı ile ilgili tüm konularda veteriner hekiminize danışmanızı öneriyoruz.

Web sitemiz de bir çok ürün grubu hakkında detaylı bilgiler yer almaktadır. Bunlardan bazıları şunlardır.

Etiketler: Kedi Tüyü Yutmak
Ağustos 05, 2021