Veteriner Tomografi Cihazı

Tomografi Nedir?

Genel olarak radyolojik bir görüntüleme yöntemi olarak bilinmektedir. X ışınlarıyla ve bilgisayar yardımıyla yapılan ve oluşturulan görüntüleme tekniğine tomografi denmektedir. Tomografinin diğer yöntemlere göre en çok tercih edilmesinin sebebi ise daha yüksek bir kontrast ve görüntü kalitesi sağlamasıdır. Bir diğer sebep ise kesitler halinde görüntü alınabildiği için bu görüntüler daha sonra rahatlıkla detaylıca incelenebilmektedir. Tomografi cihazının kullanımı en çok sağlık alanındadır. Hastanelerde ya da hayvan sağlığı için veteriner kliniklerinde kullanılmaktadır. Veteriner klinikleri için ve hayvanların sağlığı için özel üretilmiş olan ve birbirinden farklı özelliklerde olan bir sürü tomografi cihazı bulunmaktadır. Günümüz teknolojisinin gelişimi bu cihazlara da olumlu olarak yansımıştır. Tomografi cihazı hayvan sağlığı açısından önemlidir. Veteriner hekimlerin bir hastalığı ya da bir hayvanda olan bir sorunu tespit etmesinde ve bunları bilgisayarlı bir ortamda detaylı bir şekilde incelemesine yardımcı olmaktadır.

Tomografi ve tomografi cihazı dünya genelinde aktif olarak kullanılmaktadır. Bunun sebebi ise birden fazla sağlık probleminin tespitinde yardımcı olmasıdır. Hem insanlar için hem de sadık dostlarımız hayvanlar için kullanılmaktadır. Tomografi cihazının hayvanlarda kullanılmasının faydası ise hastalığının teşhisinin konması ve gerekli tedavilere hızlı bir şekilde başlanmasına yardımcı olmasıdır. Çünkü hayvanlar hastalıklarını, ağrılarını ve acılarını bizler gibi söyleyemiyorlar. Bu yüzden tomografi cihazı ve onun gibi tıbbi cihazlar hayvanların sağlığı açısından oldukça önem taşımaktadır. Veteriner hekimlerin kullanması için birbirinden farklı ve özelikleri gelişmiş tomografi cihazları bulunmaktadır. Veteriner tomografi cihazının kullanımı veteriner hekimlere oldukça yarar sağlamaktadır. Veteriner tomografi cihazından alınan görüntüler ve kalitesi sayesinde eğer bir operasyon yapılması gerekiyorsa daha doğru bir şekilde planlanır. Teşhis koymak veteriner tomografi cihazı sayesinde daha kolay ve hızlıdır. Bu cihazlarda işlem süresi ekstra bir durum olmadıkça kısa bir sürede bitmektedir. Sadece bu süre zarfında fazla hareket etmemesi ya da hareketsiz kalması önemlidir. Bazı veteriner tomografi cihazları düşük dozda ışın yaydığı için hayvanlar fazla X ışınına maruz kalmaz. Genellikle veteriner kliniklerinde bilgisayarlı tomografi cihazı kullanılmaktadır. Bilgisayarlı tomografiden kısaca bahsedelim.

Bilgisayarlı Tomografi

X ışınları kullanılarak vücudun incelenmesini ve bölgelerin kesitler halinde görüntüsünün oluşturulmasına ve incelenmesine yarayan radyolojik bir teşhis yöntemidir. Bu tomografi cihazında görüntüler çok daha ayrıntılı bir şekildedir ve bilgisayar teknolojisiyle birleşmiştir. E Hayvanlarda en çok karın, göğüs, kalp, karaciğer ve akciğer gibi hastalıkların teşhisinin yapılmasında daha çok kullanılmaktadır. Ek olarak hayvanda omurga ya da kemik hastalıklarının tanısı içinde kullanılmaktadır. Veteriner tomografi cihazlar günümüzde iyice geliştirilmiştir ve kullanımları kolaydır. Hayvanların sağlığında ve hastalık tanısında veteriner tomografi cihazlarının önemi ve yeri büyüktür.

Veteriner Tomografi Cihazı Kullanılırken Dikkat Edilmesi Gerekenler

1. Hayvanın tomografi cihazında işlem boyunca hareketsiz kaldığından emin olunması gerekir.
  2. Hareketsiz kalması için anestezi uygulanabilmektedir. Anestezi uygulanmadan önce hayvana gerekli testler ve kontroller yapılmalıdır.
  3. Tomografiden 3 ya da 4 saat önce hayvana yemek verilmemelidir.
  4. Hayvanınız hamileyse bu bilgiyi tomografi çekilmeden önce veteriner hekimle paylaşmanız gerekmektedir.

Hayvanların tomografisinin çekilmesi insanlara göre daha zordur. O yüzden hayvanın rahat etmesi içen gerekenler yapılmalı ve fazla uzun sürmeden işlem tamamlanabilmelidir. Gelişen günümüz teknolojisiyle ve yeni çıkan veteriner tomografi cihazlarıyla işlemler fazla uzun sürmemektedir. Teşhisler daha hızlı yapılır ve sorun erkenden belirlenir. Hayvanlarımızın sağlığı açısından bu durum oldukça önemlidir.

* Yukarıdaki bilgiler sadece bilgilendirme amaçlıdır. Web sitemizde yer alan hiçbir bilgi bir "veteriner hekim'in" görüşü kadar değerli değildir.

Etiketler: Veteriner Tomografi Cihazı
Ağustos 31, 2021