Pomeranian Irkı Özellikleri ve Bakımı

Pomeranian Köpek Irkı

Anavatanı: Almanya

Türü: Oyuncak olarak adlandırılır.

Ataları: Spitz köpek ırkıdır.

Yaşam Ömürleri: 12 - 16 yıl arasında değişen ömürleri vardır.

Kilo ve Boyları: Kiloları 1.5 - 3 kg arasında değişir. Boyları ise 18 - 30 cm arasında değişmektedir.

Görünümleri, sevimli duruşları ve bakışlarıyla gören herkesi etkileyen Pomeranian köpekleri günümüzde herkes tarafından bilinmektedir. Bugün sizlere bu sevimli dostlarımız hakkında bilgi vereceğiz.

Pomeranian Boo

Pomeranian köpek ırkı adlarını Orta Avrupa’nın Pomeranya bölgesinden (Kuzey Polanya Ve Doğu Almanya’nın günümüzdeki yeri) almıştır. Spitz ırkına dahil edilen bir köpek türüdür. Genel olarak bilinen diğer adaları ise Pom’dur. Kızak köpeklerinin bir kırması olduğu bilinmektedir. Genellikle süs köpekler olarak bilinmektedirler. Pomeranian ırkı köpekler son derece arkadaş canlısı, sevimli ve sempatik köpeklerdir. Bilindiği kadarıyla ABD’de en popüler 15 köpek ırkları arasında yerini almaktadır. Oldukça küçük ve tüylü yapıları vardır. Küçük boylarından ve sevimli yüzlerinden dolayı süs oyuncaklara ya da oyuncak ayılara benzetilmektedirler.  Genellikle evde bakılacak köpekler arasında Pomeranian ırkı oldukça tercih edilmektedir. Maalesef ki parayla satılan bu sevimli Pomeranian ırkı köpekler oldukça pahalıdır. Şimdi sizlere Pomeranian ırkının özellikleri ve bakımları hakkında bilgiler verelim.

Pomeranian Irkı Genel Özellikleri Nasıldır?

• Kalın, sık ve oldukça tüylü yapıları vardır.
  • Oyun oynamayı çok severler.
  • Sahiplerine karşı çok sadıktırlar.
  • Başka köpek ırklarıyla pek anlaşamazlar ama küçük yaşta sosyalleştirildikleri zaman daha iyi sonuçlar elde edilebilir.
  • Küçük köpek ırkı olarak bilinirler.
  • Enerjik ve hareketli bir yapıya sahiptirler.
  • Tüy renklerinde Pomeranian cinsleri arasında farklılık göstermektedir.
  • Sahibi dışında diğer insanlara karşı soğuk ve mesafelidirler.
  • Yeni şeyler öğrenmeye oldukça açıktırlar ve severler.

Pomeranian Köpeklerin Mizacı Nasıldır?

Oyun Kabiliyetleri

Havlama (Ses)

⭐⭐⭐⭐⭐

Enerji Düzeyleri

Sahibine Sevgisi ve Şefkati

⭐⭐⭐⭐⭐

Diğer Hayvanlar İle Arası

⭐⭐⭐

Yabancılar İle Arası

⭐⭐

Egzersiz İstekleri

⭐⭐

Eğitilebilirlik Seviyesi

⭐⭐⭐

Bekçilik

⭐⭐⭐⭐

Pomeranian Irkının Görünüşü Nasıldır?

Küçük ve tüylü bir görüntüye sahiplerdir. Dik bir kulak yapısı ve sivri burunları vardır. Bazı insanlar surat yapılarının tilkiyi andırdıklarını söylerler. Ya da oyuncak bir köpeğe benzetilirler. Göz yapıları ise badem şeklinde koyu ve parlaktır. Kuyrukları da aynı şekilde kabarık ve tüylüdür. Çifte bir kürk yapısına sahiptirler. Boyunlarında gür bir yeleleri vardır ve görenlerin dikkatini üzerlerine çekerler. Pomeranian köpeklerinin kürk renkler ırkları arasında farklılık göstermektedir. Genellikle tüyleri tek renkte olur.

Pomeranian Irkının Boyu ve Kilosu Nasıldır?

Erkek Pomeranian

Dişi Pomeranian

BOY: 18 - 30 cm arasında değişmektedir.

KİLO: 1.5 - 3 kg arasında değişir.

Pomeranian Köpekler Ne Kadar Yaşar?

Pomeranian ırkının ömrünün yaklaşık olarak 13- 16 yıl arasında olduğun bilinmektedir. Tabi bu sürenin uzaması ya da kısalması köpeğinize nasıl baktığınıza göre değişim göstermektedir. Onlarda birer canlı olduğu için yaşamlarını en iyi şekilde sürdürdüklerinden ve sağlıklı olduklarından emin olun. Düzenli veteriner hekim kontrolüne götürmeyi ihmal etmeyin.

Pomeranian Irkının Karakter Yapısı Nasıldır?

İlk bilmeniz gereken şey oldukça hayat dolu ve enerjik olduklarıdır. Küçük boylarına rağmen oldukça cesur ve inatçı bir yapıları vardır. Diğer köpeklerle iyi anlaşabilmeleri için yavruyken onları sosyalleştirmeniz gerekmektedir. Öğrenmekten hoşlanırlar ve zekilerdir. Yabancı insanlara karşı mesafeli ve soğuk bir tavırları vardır. Oldukça fazla havlama eğilimleri vardır. Bu yüzden küçük yaşta eğitim verilmelidir. Eğitim sırasında üstünlüğü elinizde tutmanız gerekmektedir. Aksi halde sizi dinlemeyeceklerdir. Çok küçük çocuklarla aynı ortamda olması pek tavsiye edilmez. Dikkatli olunması gerekmektedir. Ama yaşlı insanlar için oldukça iyi bir eşlikçi olabilirler. Sahiplerine oldukça sadık köpeklerdir. Ve tabi ki de oldukça sevimlidirler ve genel olarak uysal bir yapıya sahiptirler. Ev ortamına kolayca uyum sağlayabilirler.

Pomeranian Köpeklerin Bakımı Nasıl Olmalıdır?

Pomeranianlar uzun ve çift kürk yapısına sahiptir. O yüzden tüy bakımları önemlidir. Kürk bakımlarını ve tüylerinin taramasını günlük ya da haftalık olarak ve düzenli bir şekilde yapmanız gerekmektedir. Tüylerinin bakımı ve canlılığı açısından çok sık banyo yaptırmanıza gerek yoktur. Pomeranian cinsinin tırnakları hızlı uzamaktadır. O yüzden tırnak kontrollerini yapmayı ve düzenli olarak kesim işleminin yapmayı unutmayın. Eğer tırnak kesimi için kendinize güvenmiyorsanız lütfen köpeğinizi bir veteriner hekime götürün. Dişlerinin sağlığı ve bakımı için ise haftada 1 ya da 2 kez dişlerini fırçalamanız gerekmektedir. Böylece dişlerde tartar oluşumunu ve ağızda oluşabilecek kötü kokuları engellemiş olursunuz.

Pomeranian Köpeklerin Beslenmesi Nasıldır?

Köpeğinize vereceğiniz kuru mamanın kaliteli ve onun seveceği türden olmasına dikkat etmelisiniz. Günde 1 ölçek kadar kuru mama verebilirsiniz. Bu mamayı iki öğün şeklinde vermeniz köpeğiniz için daha iyi olacaktır. Dikkat etmeniz gereken unsur ise köpeğinizin ne kadar yediği yaşına, boyuna, yaptığı aktivitelere ve metabolizmasına bağlıdır. Köpekler aynı cinsten olsa bile aynı miktarda mama tüketmeyebilirler. O yüzden bunları göz önünde bulundurarak köpeğinizin beslenme düzenini ayarlayabilirsiniz. Ekstra olarak yaş mama ya da ödül mamalarında da verebilirsiniz ama çok fazla miktarda vermemeye dikkat edin.

Pomeranian Köpeklerde Görülen Hastalıklar Nelerdir?

Pomeranian ırkında bazı kalıtsal hastalıklar görülebilmektedir. Eğer ki bir Pomeranian köpeğine bakacaksanız bunları bilmeniz hem sizin için hem de köpeğiniz için iyi olacaktır. Hastalıklar şu şekildedir;

• Katarakt: Nadiren görülmektedir ve ileriki aşamalarda körlüğe sebep olma ihtimali bulunmaktadır. Genel olarak 1 – 2 yaş aralığında görülmektedir.
  • Hemeralopia: Bu hastalığı en net anlayacağınız ve göreceğiniz belirtiler köpeğinizin yavru olduğu zamandır. Yavru hareket halinde iken sürekli bir şeylere ya da bir yerlere çarpıyorsa ya da güneşe çıktığında sersem gibi hareket ediyorsa bu hastalığı böyle semptomlardan tanıyabilirsiniz. Gündüz körlüğü olarak bilinmektedir.
  • Kalça Displazisi: Genellikle yaşlı köpeklerde ya da yaşlılığa yaklaştığında şiddetlenen bir hastalıktır. Uyluk kemiğinin kalça eklemine tam ve sıkı oturmamasından kaynaklanan bir durumdur. Bu hastalığın teşhisini bir veteriner hekim yapabilmektedir. Köpeğinizi düzenli kontrollere götürün.
  • Kalıtsal Polinöropati: Bu hastalık köpeğinizde yürüme bozukluğuna sebebiyet vermektedir. Köpekte koordinasyon bozukluğu ve dengesizlik durumu oluşur. Genel olarak 1 yaşın altında görülebilmektedir.
  • Alerji: Hassas yapıya sahip olan Pomeranian ırkı için mama seçimi önemlidir. Yediği mamalar ya da ek gıdalar bazen köpeğinizde reaksiyonlar yaratabilir.
  • Kilo Sorunu Veya Obezite: Pomeranian ırkı köpeklerde diğer cinsler gibi obeziteye yatkınlık göstermektedir. Bunun için beslenmesine, mama miktarına dikkat etmelisiniz ve yeterince egzersiz yaptığından emin olmalısınız.

Pomeranian ırkında bu hastalıklar görülebileceği gibi hiçbir hastalıkta görülmeyebilir. Köpeğinizi düzenli veteriner ekim kontrolüne götürmeyi lütfen unutmayın. Sağlığı ve yaşamını iyi sürdürebilmesi için ona gereken sevgiyi ve yaşayabileceği iyi bir ortam sunmanız gerekmektedir.

Pomeranian köpeklerin özellikleri

Pomeranian Irkının Çocuklarla İletişimi İyi Midir?

Pomeranian cinsi köpekler sahiplerine olan bağlılık ve sevgilerinden dolayı onları bazen başka kişilerle paylaşmak istemezler. O yüzden çocuklara karşı biraz huysuz ve sevecen olabilmektedirler. Ama bu sorunu ortadan kaldırmak için köpeğiniz daha yavruyken onu hem insanlar ile hem de köpeklerler sosyalleştirir iseniz sizin dışınızdaki kişilere karşı da daha sevecen olacaktır. Çocuklarınıza özellikle küçük çocuklarınıza köpeklere nasıl yaklaşmasını, onlara nasıl davranması gerektiğini ve nasıl dokunmaları gerektiğini öğretin. Böylece oluşabilecek istenmeyen durumlardan kaçınmış olursunuz. Eğer çocuğunuz çok küçükse köpeğinizle pek yalnız bırakmanızı tavsiye etmeyiz. Farkında olmadan köpeğe yapacağı yanlış bir hareket istenmeyen sonuçlar doğurabilir. Ama siz yanındayken daha güvenli bir ortam olacaktır. Pomeranian ırkı genel olarak çocuklarla anlaşabilmektedir.

Pomeranian Köpekler Hakkında Merak Edilen Sorular ve Cevapları

Pomeranian Hangi Irk Karışımıdır?

Pomeranian köpekler Boo, Pomeryan ya da Pom olarak da bilinmektedir. Pomeranian köpekler büyük Alman Spitz köpeklerin soyundan üretilen köpek ırkıdır.

Pomeranian Küçük Irk Mı?

Pomeranian köpekler küçük boyları ve kabarık tüyleriyle bilinen köpeklerdir. Pomeranian köpek ırkı en küçük köpek ırkları arasında bulunmaktadır.

Pomeranian Köpeklerin Kaç Türü Vardır?

Pomeranian köpekler 4 farklı türü bulunmaktadır. Bunlar Klasik Pomeranian, Teacup Boo, Uzun Tüylü Boo ve Teddy Bear Boo olarak bilinmektedir. Pomeranian köpekler farklı kürk yapısına, boyutlara ve renklere sahiptir.

Pomeranian Boo Evde Yalnız Kalabilir Mi?

Pomeranian boo köpekler evde uzun süre yalnız kalmaya alışkın değildir. Uzun süre yalnız bırakılmaları durumunda fazlasıyla mutsuz olurlar. Pomeranian boo köpekler gün içerisinde en fazla 7 saat kadar evde tek başlarına kalabilmektedir.

Pomeranian Boo Özellikleri Nelerdir?

Pomeranian boo köpekler enerji dolu, iyi huylu, sahiplerine karşı sevecen ve oyun oynamayı seven özelliklere sahiptir. Pomeranian boo köpekler sahiplerine karşı sevecen olsa da yabancılara karşı mesafelidir.

Pomeranian Tüy Döker Mi?

Pomeranian köpekler tüy döken yapıya sahiptir. Ama diğer köpek ırklarına göre daha az tüy dökümü yaparlar. Pomeranian köpekler yoğun ve kalın tüy yapılarına sahip olduğu için, fazla tüy dökümünü engellemek için düzenli olarak taranmalıdır.

Pomeranian Köpekler Çok Havlar Mı?

Pomeranian köpekler havlamaya meyilli köpeklerdir. Küçük boyutları sizleri yanıltmasın, Pomeranian köpekler kendilerinden büyük köpeklere de korkusuz bir şekilde havlamaktadır.

Pomeranian Köpekler Kaç Yavru Doğurur?

Pomeranian köpekler doğumları sırasında 1 ila 5 arasında yavru doğurmaktadır. Küçük boyutlara sahip olan Pomeranian köpeklerin ilk doğumu için 2 yaşlarının ideal olduğu söylenir. Ayrıca Pomeranian köpekler yaşamları boyunca ortalama olarak 4 kere doğum yapabilecek yapıya sahiptir.

* Yukarıdaki bilgiler sadece bilgilendirme amaçlıdır. Web sitemizde yer alan hiçbir bilgi bir "veteriner hekim'in" görüşü kadar değerli değildir. Evcil hayvanınızın sağlığı ile ilgili tüm konularda veteriner hekiminize danışmanızı öneriyoruz.

Etiketler: Pomeranian Irkı Özellikleri ve Bakımı
Eylül 01, 2021