Köpekler Neden Yalar? Köpek Salyası Yaraları İyileştirir mi?

köpekler neden yalar

Köpekler Neden Yalar? Köpek Salyası Yaraları İyileştirir mi?

İster pençeleri isterse sahiplerinin yüzleri olsun, köpeklerin yalamayı ne kadar çok sevdiğini hepimiz biliyoruz. Ancak yaraları da yalamayı ne kadar sevdiklerini duymak sizi şaşırtabilir - hem kendisinin hem de insanlarınkini! Peki köpekler neden yaralarını yalar? Köpek salyası gerçekten iyileştiriyor mu?

Köpek salyasının iyileştirici güçlerini çevreleyen birçok söylenen efsane var, ancak birçok olumsuz yanı da var.

Köpekler Neden Yaralarını Yalar?

Yaralandıktan sonra, bir köpeğin yapması gereken ilk şey, kendini acıdan rahatlatmaktır. Yalamak tam da bunu yapmanın yoludur.

Tıpkı insanların kafasını vurduktan sonra ovuşturması gibi, köpekler de yalayacaktır. Çünkü fiziksel eylem ağrı hissini engellemeye yardımcı olur ve hafif dozda iyi hissettiren serotonin salgılar.

Köpek tükürüğü ayrıca anti bakteriyel özellikler ve doku faktörü içerir; bunlardan ilki yaranın temizlenmesine yardımcı olacak ve ikincisi kanın pıhtılaşmasını teşvik ederek iyileşme yoluna girecektir.

Köpekler Neden İnsan Yaralarını Yalar?

Köpeğiniz sadece kendi yaralarında durmayacak ve muhtemelen maruz kaldığınız sıyrıkları, kesikleri veya yaralanmaları da yalayacaktır.

Bunun bir kısmı şefkat ve onların size karşı olan varsayılan bakım görevidir; Tıpkı anneleri yavru köpeklerken açtıkları yaraları yalayacağı gibi, köpeğiniz de kendinizi incitmişseniz yalama yoluyla size bakmaya çalışacaktır.

Köpeklerde, insanlarda ve diğer hayvanlarda yaralara çabucak müdahale etmek içgüdüsel bir tepkidir. Köpekler, bölgeyi temizlemek için onları yalayacak türlerden sadece biridir. Kediler, kemirgenler ve maymunlar da aynısını yapar.

Köpek Salyası Yaraları İyileştirir mi? İyileştirici Özellikleri Var mı?

Köpeklerin yaraları yalamasına izin vermeyle ilgili birçok risk olsa da, köpek salyası yaraları dezenfekte etmeye ve temizlemeye yardımcı olabilecek birkaç bileşim içerir.

Köpeklerin yalamayla yaralarını 'iyileştirmesine' izin verme uygulaması, salyasının iyileştirebileceği inancıyla köpeklerin insanların açık yaralarını yalamasına izin verilmesi Eski Mısır çağına kadar uzanıyor.

Aşağıdaki bileşimler köpek salyasında bulunur ve antimikrobiyal ve iyileştirici özelliklere sahip oldukları düşünülmektedir:

• Lizozim ve peroksidaz enzimleri belirli bakterileri öldürmeye yardımcı olur
  • Laktoferrin, defensinler ve sistatinler antibakteriyeldir
  • Opiorphin ağrıyı dindirir
  • Trombospondin antiviraldir
  • Nitrat bileşikleri bakteri üremesini engeller
  • Proteaz inhibitörü ve epidermal büyüme faktörü iyileşmeyi hızlandırmaya yardımcı olur
  • Ek olarak, yalamanın mekanik etkisi, yara bölgesindeki birikintilerin temizlenmesine yardımcı olur.

Köpeklerin Yara Yalamasının Riskleri Nelerdir?

Ne yazık ki köpek salyasının bazı iyileştirici özellikleri olmasına rağmen, köpeklerin yaraları yalamasına izin vermenin taşıdığı risklerde vardır. Kendi yaralarını yalayan köpekler söz konusu olduğunda, ağır miktarda yalama ile, dikişlerini koparabilir. Herhangi bir kapalı yarayı yeniden açarak enfeksiyona ve kir ve döküntü birikmesine karşı savunmasız bırakabilir.

Ayrıca ciltlerine zarar verebilirler ve aşırı yalama nedeniyle sıcak noktalar geliştirebilirler. Bu da yaranın iyileşmesine yardımcı olmada herhangi bir fayda sağlamaz.

Ayrıca, tekrarlayan yalama, köpeklerde anksiyete ve strese neden olabilen obsesif-kompulsif bir davranışa dönüşebilir.

Zorlayıcı bir yalama alışkanlığını gelişmeden önce durdurmaya çalışmalısınız; Herhangi bir davranış tavsiyesine ihtiyacınız varsa veteriner hekiminize danışın.

Köpeklerin insan yaralarını yalaması enfeksiyon riski oluşturur.

Köpekler, ağızlarında kan dolaşımınıza kolayca geçebilecek çok sayıda farklı bakteri taşırlar.

Solucanlar ve Mikroplar, bir köpeğin ağız boşluğunu "yüzlerce farklı bakteri türünden milyarlarca bakteri" içerdiği şeklinde tanımlar. Bunların vücudunuza girmesini kesinlikle istemezsiniz, değil mi?

Pasteurella ve Staphylococcus gibi bakteriler, köpeğin ağzından insan yaralarının derinliklerine bulaşabilir ve bu da feci enfeksiyonlara ve hayati tehditlere neden olabilir - Köpekler tarafından derin yaralar yalandıktan sonra enfeksiyondan sonra ampütasyon gerektiren birçok insan vakası vardır.

Köpeğinizin Yara Yalamasını Nasıl Durdurabilirsiniz?

Köpeğinizin insan yaralarını yalamasını durdurmak nispeten kolaydır - herhangi bir yarayı bir bandaj veya bez ile örtün ve tutarlı bir eğitimle onu yalamayı bırakmaya teşvik edin.

Bazı davranış uzmanları, köpeğiniz sizi yalamaya başlarsa odayı terk etmenizi önerirler, bu da onların, sizden ayrılmanızla yalamaları ilişkilendirmesine neden olur ve sonunda onları bu davranışı durdurmaya teşvik etmelidir.

Tabii ki köpeklerin kendi yaralarını yalamasını durdurmak biraz daha zordur, özellikle de onları gündüzleri gözetimsiz olarak veya yalnız bırakırsanız.

Çoğu zaman ameliyattan veya dikiş atıldıktan sonra, veteriner hekimler köpeklere kendilerini yalamalarını ve sütüre zarar vermelerini önlemek için bir pet yakalığı kullanırlar.

Köpeğinizin yakalığı sevmesi pek olası değildir, ancak yaraya ulaşamamasını sağlayacaktır.

Köpeğinizin kendi yaralarını aşırı derecede yalamasını engellemenin anahtarı, onları zihinsel ve fiziksel olarak uyarılmış halde tutmaktır, böylece dikkatlerini yalama durumuna toplayamazlar. Bu, bol yürüyüş, oyun ve eğitim onlara iyi gelecektir.

Etiketler: köpekler neden yalar, salya yaraları iyiştirir mi
Temmuz 13, 2021