Köpekler Neden Kuyruklarını Kovalar?

Hiç merak ettiniz mi?
Köpekler neden kuyruklarını kovalar?
- Yavruların kuyruklarını kovalaması normal mi?
- Yaşlı bir köpek, kuyruğunu sık sık kovalarsa ne yapmalısınız?

Belki de köpekler hakkında en çok sorulan sorulardan birisi köpeklerin neden kuyruklarını kovaladığı sorusudur. Çoğumuz, kuyruğunu yakalamak için genellikle nafile bir girişimde çevresinde daire yapmaya çalışan bir köpeği görmüşüzdür. Böylesine bize saçma gelen bir şeyi peki neden yapıyorlar?

Köpekler neden kuyruklarını ısırır?

Kuyruğunu kovalamak genellikle farklı avcı türleri arasında görülen doğal bir davranıştır. Bazı uzmanlar, kuyruk kovalamanın genç yırtıcıların boş zamanları olduğunda oynadıkları bir oyun türü olduğuna inanıyor. Av hayvanlarının aksine, yırtıcı hayvanlar sürekli olarak diğer hayvanlar tarafından yenme konusunda endişelenmezler. Bu yüzden oyun oynayacak zamanları olur.

Yavruların kuyruklarını kovalaması normal mi?

Bir köpek yavrusu ile oynamış olan herkes, yavruların sık sık kuyruklarını kovaladığını görmüştür. Genç ve oyuncu olduklarında bu tamamen normaldir. Bazı yavru köpekler, kuyruklarının vücutlarına bağlı olduğunun farkında değilmiş gibi davranırlar! Sıkıldıklarında - ki bu sık sık genç yavru köpeklerde olur - o sallantılı şeyin peşinden koşmak, can sıkıntısının tedavisi gibi görünebilir!

Kuyruklarını yakalarlarsa yavru köpeklerin ne yapacağını genellikle merak ederiz. Yavruların çoğuna kuyruklarının gerçekten de vücutlarına bağlı olduğunu öğretmek için dişleriyle bir kerecik ısırması muhtemelen yeterlidir.

Bir yavru köpeğin kuyruğunu kovalamasını izlemek çok eğlenceli olabilir. Eğer köpeğiniz kuyruğunu kovalarken gülerseniz veya dikkatinizi verirseniz, sizden daha fazla ilgi görmek istediği zaman, yavru köpeğiniz kuyruğunu daha sık kovalayabilir.

Yaşlı bir köpek, kuyruğunu sık sık kovalarsa ne yapmalısınız?

Kuyruklarının her zaman onları takip edeceğini öğrenen ve artık o kadar fazla oynamayan yaşlı köpekler, yavru köpekler gibi kuyruklarını genellikle kovalamazlar. Yaşlı köpekler kuyruklarını kovaladığında, bu, bir veteriner kliniğine gitmenin iyi bir fikir olabileceğinin, işareti olabilir. Bazen de yaşlı köpekler pireleri veya solucanları varsa kuyruklarını kovalayabilir.

Yaşlı köpeklerde kuyruk kovalamak, davranışsal bir sorunun işareti olabilir. İnsanlar gibi köpekler de kompulsif bozukluklar geliştirebilir. Bazen bu rahatsızlıklar köpeklerin kendilerini çiğnemesine veya yalamasına neden olur. Diğer durumlarda, görünürde bir sebep olmadan kuyruklarını kovalamalarına bu rahatsızlıklar neden olabilir.

Bazen yaşlı köpekler, içeride çok uzun süre kapalı kalmaları dışında belirli bir sebep olmadan kuyruklarını kovalayabilir. Teriyer ve Alman çobanları gibi bazı ırklar kuyruklarını diğer ırklardan daha fazla takip etme eğilimindedir.

Yaşlı köpeğiniz sık sık kuyruğunu kovalama eğilimindeyse, onu kontrol için veteriner kliniğine götürmek iyi fikirdir. Veteriner hekim, ilaçla çözülebilecek bir sorunu teşhis edebilir. Veteriner hekiminiz, bir sorun haline gelirse kuyruk kovalamasıyla nasıl başa çıkılacağı konusunda size destekleyici fikirler verecektir.

Etiketler: köpekler neden kuyruklarını kovalar, köpeklerin kuyruk kovalaması
Temmuz 13, 2021