Köpek Patilerinde Yaygın Olarak Görülen Problemler

Köpeğinizin patileri onlar için ve yaşamları için hayati bir önem taşımaktadır. Köpeklerin patileri gün içerisinde koşmalarına, yürümelerine, zıplamalarına ve denge kurmalarına yardımcı olmaktadır. Köpeklerin patileri yaptıkları bütün fiziksel aktivitelerde ve vücutlarının dengesinde çok önemli bir yere sahiptir. Patilerinde oluşan herhangi bir sorun ya da yaralanmalarda köpeğinizin bütün yaşamı etkilenmektedir. Köpeğinizin patisinde oluşan ve problemlerin sorunu için erken teşhis yapılması ve gerekli tedavilerin bir an önce yapılması köpeğinizin sağlığı ve yaşamı açısından önemlidir. Gün içerisinde mutlaka köpeğinizin patilerini kontrol edin. Bugünkü yazımızda sizlere köpeklerin patilerinde oluşabilecek sorunları ve bu durumda neler yapmanız gerektiği hakkında sizi bilgilendirmeye çalışacağız.

Köpeklerde Patide Olan Sorunların Belirtileri

Köpeğinizin patisinde sorun olduğunu sergilemiş olduğu hareketlerinden ya da patilerindeki değişimlerden anlayabilirsiniz. Köpek dostlarımızın patilerinde bir sorun olduğunda gösterdikleri belirtiler aşağıda yapmış olduğumuz listedeki gibidir.

1. Patilerini gün içerisinde sürekli yalamaları ya da ısırmaları.
  2. Patilerinde oluşan akıntılar.
  3. Patilerinde kanama olması, ağır ve kötü bir koku gelmesi.
  4. Patilerindeki tüylerde azalma ya da dökülme meydana gelmesi.
  5. Yürüyüşlerinde topallama olması.
  6. Patilerinde kızarıklık ya da şişlik meydana gelmesi.
  7. Patilerinin kuruması ve çatlaması.
  8. İltihaplı ve kırmızı bir görüntünün ortaya çıkması.

Köpeğinizin patilerinde oluşan bu sorunlardan dolayı köpeğinizde muhakkak belirtiler ya da davranışlarında farklılıklar görürsünüz. Köpeğinizin patilerini günlük olarak kontrol ederseniz köpeğinizin patisindeki sorunlara önceden müdahale edebilirsiniz. Köpeğinizin patilerinde oluşan problemlerden dolayı köpeğiniz yürümeyi, oynamayı ya da hareketli olmayı pek istemeyecektir. Eğer köpeğinizin patilerinde bu belirtileri görüyorsanız en kısa sürede onu veteriner hekiminize götürün. Erken teşhis köpeğinizin sağlığı ve kaliteli bir yaşam sürmesi açısından çok önemlidir.

Köpeklerin Patilerinde Görülen Problemler

Alerjiler

Köpeklerde görülen alerjiler patilerinin etkileyebilmektedir. Köpeklerin de bizler gibi farklı türdeki olan alerjilere sahiptir. Köpeğinizin herhangi bir şeye alerjisi olduğunu patilerine bakarak anlayabilirsiniz. Böyle durumlarda köpekler patilerini daha sık yalamaya, kaşımaya ve ışımaya başlayacaktır. Diğer fark edebileceğiniz nokta ise kulaklarında ve ciltlerinde oluşan enfeksiyonlardır. Köpeğinizin alerjiye karşı vereceği tepkiler patisinin durumunu kötüleştirebilir ve enfeksiyon kapmasına açık bir hale getirebilir. Bu gibi durumlarda köpeğinizin neye alerjisi olduğunu bilmeniz önemlidir. Onun için köpeğinizi veteriner hekim kontrolüne götürmelisiniz. Veteriner hekim tarafından yapılan testler ve muayeneler sonucunda köpeğinizin alerjisi olup olmadığı anlaşılır. Bu durum için önlem almak ve yaşanacak olayları engellemek köpeğinizin sağlığı için önemlidir.

Parazitler

Parazitler köpeğinizin patilerinde birden fazla sorun meydana getirmektedir. Köpeğinizin patilerinde parazitlerden kaynaklı şişlik, enfeksiyon ve ağrı meydana gelecektir. Köpeğiniz dışarda vakit geçirdiği süre boyunca parazitler ona bulaşabilmektedir. Köpeğinizi yürüyüşten getirdiğiniz zaman mutlaka patilerini kontrol edin. Eğer patilerinde ya da patilerinin arasında kene gördüyseniz köpeğinizi bir veteriner hekime götürün. Veteriner hekimler gerekli müdahaleyi yapacaktır. Köpeklerinizin patisindeki tüyleri belli zaman aralıklarıyla kısalttırın ve yürüyüşlerinden sonra devamlı olarak kontrol edin. Keneler köpeklerde farklı hastalıklara ve semptomlara neden olmaktadır ve sağlığını etkilemektedir. Köpeğinizi kenelerden korumak için kullanabileceğiniz birçok ürün mevcuttur. İnternetten bulabilirsiniz ya da daha güvenilir olarak veteriner hekiminizin önerdiği ürünleri alıp kullanabilirsiniz.

Tırnak Sorunları

Köpeğinizin belli başlı yapılması gereken rutinleri vardır. Tırnak bakımı ve kesimi de bu rutinlerin arasındadır. Tırnak sorunları oldukça basit gibi gözükse de aslında köpeğinizi oldukça rahatsız eden bir durumdur. Tırnaklarının gereğinden uzun olması yürürken onları rahatsız edebilir. Uzun tırnaklar geriye doğru kıvrılıp patiye rahatsızlık verebilir ya da belli bir süre sonra kırılıp köpeğinizde pati sorunlarına neden olabilir. Tırnakları düzgün kesilmediği ya da bakımı doğru yapılmadığında köpeklerde batığa neden olmaktadır. Ve bu sorun zamanla onların yürümelerine etkileyebilir ve bazı durumlarda kanamaya sebep olabilir. Köpeğinizde olan tırnak sorunları diğer pati sorunlarına göre daha kolay engellenebilecek ve önüne geçilebilecek bir durumdur. Köpeğinizin tırnaklarını belirli aralıklarla ve doğru bir şekilde kestiğiniz zaman bu sorunlarla karşılaşmazsınız. Eğer tırnak kesimi konusunda kendinize güvenmiyorsanız oluşabilecek kötü durumlardan kaçınmak için köpeğinizi bir veteriner hekime götürüp işlemi yapmayı onlara bırakabilirsiniz. Böylesi köpeğiniz için daha sağlıklı ve güvenli olacaktır.

Mantar Ve Bakteri Sorunları

Köpeklerde en sık karşılaşılan sorunlardan biri mantar ve enfeksiyon sorunudur. Bunun sebebi ise köpeklerin patilerinden birden fazla mantar ve bakterilerin bulunmasıdır. Köpeğinizde mantar ve bakterilerden kaynaklı enfeksiyon oluşmaya başladığında gözle görülür belirtiler ortaya çıkmaya başlar. Patilerinde ağrılar, kızarıklık, köpeğin sürekli patisini yalayıp ısırması ve bazen de cilt ve tırnaklarının arasında kahverengi tonlarının görülmesi gibi semptomlar ortaya çıkacaktır. Köpekler arasında en yaygın görülen enfeksiyon türleri saçkıran ve maya türüdür. Bu durumların önüne geçmek için köpeğinizin patilerini mümkün olduğunca temiz tutmalısınız. Bazı enfeksiyon durumları bulaşıcı olduğundan dolayı köpeğinizi enfekte olmuş herhangi bir hayvandan uzak tutmalısınız. Köpeğinizdeki semptomlar geçmiyorsa onu en kısa sürede bir veteriner hekim kontrolüne götürmelisiniz.

Pati Yanıkları

Köpeklerde pati yanıkları genellikle yaz aylarında daha fazla görülür. Sıcak havalarda köpeğiniz kum asfalt ve benzeri yüzeylerde yürüdüğü ve vakit geçirdiği zaman patilerinde yanıkları oluşmaktadır. Patilerinin yanması sonucu patilerinde kabarcıklar ve cildinde kızarıklıklar görebilirsiniz. Aynı durum kışın soğuk havalarda da köpeğinizin patileri için geçerlidir. Bazı durumlardan ve sebeplerden dolayı köpeğinizin patilerinde şişlik meydana gelebilir. Köpeğinizi çok sıcak ya da çok soğuk havalarda dışarıya çıkarmamaya dikkat edin. Bu yüzden köpeğinizin patileri zarar görebilir ve yürümek bile onun için acı verici bir durum olur. Köpeğinizin patilerini bu gibi durumlardan korumak için koruyucu köpek çizmelerinden kullanabilirsiniz. Böylece hava sıcak ya da soğukta olsa köpeğinizin patileri bu durumdan etkilenmeyecektir.

Kuru Ve Çatlamış Olan Patiler

Köpeğinizin patileri ve pati pedleri onlar için oldukça önemlidir. Farklı zeminlerde ve yüzeylerde sorunsuz bir şekilde yürümelerine yardımcı olur ve patilerini zarar görmekten korur. Köpeğinizin patilerinin kurumasının ve çatlamasına birden fazla etken sebep olmaktadır. Köpeğin kimyasal maddelerle temas etmiş olması, soğuk ya da sıcak hava değişimine sürekli olarak maruz kalması ve havanın çok kuru olması gibi birbirinden farklı sebeplerden dolayı köpeklerin pati pedleri kuruyabilir, çatlayabilir ya da zarar görebilir. Köpeğiniz çatlak ya da kuru bir pati ped yapısına sahipse en kısa sürede önü veteriner hekime götürmeniz gerekmektedir. Aksi halde bu pati ve çatlak sorunu köpeğinizin enfeksiyon kapmasına ve daha ciddi şekilde sorunun büyümesine kadar gidecektir ve köpeğinizin sağlığı bozulacaktır. O yüzden köpeğinizde böyle bir durum görürseniz tedavisi ve müdahale için onu bir veteriner hekim kontrolüne götürün.

Yaralanmalar

Pati yaralanmaları köpekler etrafta koştururken ya da yürürken olabilecek durumlardan bir tanesidir. Pati yaralanmaları pati hastalıkları arasında yer almamaktadır ama köpekler arasında sık görülen bir durum olarak bilinmektedir. Pati yaralanmalı köpeğinizin patisinde kesikler, çürükler ve kıymık batmaları gibi durumlarda oluşmaktadır. Bu gibi durumlardan kaçınmak için köpeğinizi gezdirdiğiniz yerlere ve alanlara dikkat etmelisiniz. Bu durumlardan köpeğinizi korumak için ona köpekle için olan yürüyüş botlarında alıp patilerini oluşabilecek durumlardan ve kesiklerden koruyabilirsiniz. Eğer köpeğinizin patisinde oluşan kesikler derin ve kanamayı durduramıyorsanız kendiniz müdahale etmek yerine onu en yakın bir veteriner kliniğine götürün. Veteriner hekimler gerekli tedaviyi köpeğinize uygulayacaktır.

Köpeğinizi bu tür hastalıklardan ya da yaralanmalardan sürekli olarak koruyamazsınız. Ama onların sağlıkları ve yaşamlarını iyi bir şekilde geçirmeleri için gerekli önlemleri alabilirsiniz. Dışarı çıkıp geldikten sonra patilerini kontrol edebilirsiniz, düzenli tırnak bakımlarını yapabilirsiniz ya da patilerini korumak için yürüyüş botlarından alabilirsiniz. Ama en önemlisi ise can dostunuz olan köpeğinizi düzenli bir şekilde veteriner hekim kontrolüne götürmenizdir.

* Yukarıdaki bilgiler sadece bilgilendirme amaçlıdır. Web sitemizde yer alan hiçbir bilgi bir "veteriner hekim'in" görüşü kadar değerli değildir. Evcil hayvanınızın sağlığı ile ilgili tüm konularda veteriner hekiminize danışmanızı öneriyoruz.

Etiketler: Köpek Patilerinde Yaygın Olarak Görülen Problemler
Eylül 15, 2021