Kediler Neden Titrer?

Evcil hayvanlar olarak bize arkadaşlık eden kedilerin kendilerine özgü davranış ve hareketleri vardır. Kendilerine özgü ve özgür ruhlu canlılar olduklarını hepimiz biliyoruz. Enerjiklerdir ve kimi zaman onların garip hareketler yaptıklarına şahit oluruz. Ama titreme halinde olan bir kedi bu durumların içinde değildir. Kedilerde titreme pek normal sebeplerden görülen bir durum değildir. Kışın soğuklarda titreyen bir kedi varsa evet bu üşümesinde kaynaklı bir olaydır. Ama yazın ya da sıcak havalarda titreyen bir kedi görürseniz bu üşüdüğü için değil önemli bir sorun olduğuna işarettir. Genellikle kediler bu davranışları rastgele yapmazlar. Kedilerde titreme olayı genel olarak sağlık sorunlarına işarettir. Bu durumu kedinizde fark etmeniz önemlidir. Çünkü onun sağlığında herhangi bir problem varsa teşhis ve müdahale kısa süre içinde yapılmalıdır.

Kedilerde Titremenin Yarattığı Sorunlar Nelerdir?

Her ne kadar önemsiz bir durummuş gibi görünse de altında yatan sebepler kedinizin sağlığını tehdit ediyor olabilir. Eğer kedinizin titremeleri soğuk sebebiyle değilse sorunu sağlık problemleri olabilir. Peki bu titremeler neyi göstermektedir? Şu şekilde açıklayalım;

• Kedinizin vücudunda sizin fark edemeyeceğin komplikasyonlar oluşmuş olabilir ve buna bağlı bir şekilde titremelerle kendini gösterebilir.
  • Vücudunda sağlığı açısında yolunda gitmeyen şeyler olduğunu anlayabilirsiniz.
  • Hipotermi, Hipertermi ve Hipoglisemi gibi ciddi bir sağlık sorunu yaşıyor olabilir.

Kedinizin sağlığını etkileyen bu durumları ciddiye almanız gerekmektedir. Şimdi sizlere kedilerin titremelerine sebep olan durumları ve bu durumları nasıl anlayacağınızı anlatalım.

Kedilerde Hipotermi

Hipotermi normal vücut ısısının hızlı bir şekilde düşmesi sonucu ortaya çıkan tehlikeli bir durumdur. Müdahale edilmezse ölümcül sonuçlar ortaya çıkabilmektedir. Eğer yavru ya da yaşlı bir kediniz varsa daha bu durumda dikkatli olmanız gerekir. Çünkü onların vücudu bu tür problemlere karşı yetişkin kedilere göre daha düşüktür. Kedinizin vücut sıcaklığının düşük olup olmadığını öğrenmek için poposundan ateşini ölçmeniz gerekmektedir. Eğer vücut sıcaklığı çok düşükse ve titremesi varsa hipotermi geçiriyordur. Bu durumla karşılaşırsanız hemen kediyi bir veteriner hekim kontrolüne götürün.

kedilerin titremesinin sebepleri nelerdir?

Kedilerde Hipertermi

Hipertermi ise hipoterminin tam tersi bir hastalıktır. Yani vücut sıcaklığının aşırı derecede yükselmesi anlamına gelmektedir. Kısaca vücut sıcaklığının yükselmesi olarak tanımlanabilir. Kedilerin vücut ısıları 38 – 39 derece arasındadır. Kedinizin ateşini ölçtüğünüz zaman vücut sıcaklığı 41 dereceye yakın gösteriyorsa ve titremeleri başladıysa kediniz hipertermi geçiriyordur. Bu durumda panik yapmadan sakin olup kedinizi en yakındaki veteriner hekime götürmeniz kedinizin sağlığı için iyi olacaktır.

Kedilerde Hipoglisemi

Kedilerde titremeler ortaya çıktığı zaman akla ilk gelen hastalık hipoglisemidir. Kısaca tanımlamak gerekirse kan şekerinin aniden düşmesi anlamına gelmektedir. Kedilerde bu durumun yaşanmasının sebebi ise tıpkı biz insanlarda da olduğu gibi uzun süre yemek yenmediği zaman ortaya çıkmaktadır. Bunun dışında ishal, kabızlık ve kusma gibi durumlarda da kedinin uzun süre yemek yememesi kan şekerinin düşmesine neden olmaktadır. Hipoglisemi kaynaklı titremeler kedilerde görülmektedir. Bu aşamada kedinizi beslemeniz, yemek yediğinden emin olmanız gerekmektedir. Daha sonra titremelerinin geçip geçmediğini gözlemleyin. Eğer kedinizin titremeleri devam ediyor ve yemek yemiyorsa kedinizi hemen bir veteriner hekime götürmeniz gerekir.

Size bahsetmiş olduğumuz titremelere sebep olan hastalıklar önemli ve ciddidir. Erken teşhis ve müdahale durumu kedinizin yaşamı ve sağlığı için son derece önemlidir. Eğer kedinizin titremleri gözlemlediğiniz kadarıyla geçmiyorsa onu lütfen bir veteriner hekime götürün. Bu hastalıklar dışında da kedinizin titremesine sebep olacak durumlar vardır. Şimdi size o durumlarda bahsedelim.

Acı Kaynaklı Titreme

Kedinizin vücudunun bir yerinde ağrı ya da acı varsa titremesine sebep olabilir. Bu gibi durumlarda kedinizin neresinin acıdığını bulmanız gerekmektedir. Eğer ağrısı şiddetli ise ve titremeleri artıyorsa kendiniz bir müdahale yapmadan kedinizi veteriner hekime götürün.

Stres Kaynaklı Titreme

Stres durumu bizi etkilediği gibi hayvanları da etkileyen bir durumdur. Aşırı strese girmiş ya da endişe içinde olan kedilerde titreme durumu görülmektedir. Strese bağlı titremelerde sebep birden fazla olabilmektedir. Eve yeni bir kedi ya da hayvanın girmesi, evin ve ev ortamının değişmesi gibi sebepler kedinizi aşırı strese sokabilir. Bu gibi stres durumlarında kedideki titremeleri kesmeniz için onda stres yaratan sorunu bulmalısınız. Daha sonra stres durumunu ortadan kaldırdığınızda kedide titreme durumu bir süre sonra kendiliğinden geçecektir.

Eğer saydığımız bu durumlar ve sebepler dışında kedinizde titremeler görüyorsanız sağlığı açısından başka sorunlar olabilir. Kediniz kontrollerinin yapılması ve neyi olduğunun bulunması için bir veteriner hekime götürün. Veteriner hekimler gerekli müdahaleyi ve tedaviyi en iyi şekilde yapacaktır. Bizler gibi hayvanlarımızın sağlığı ve canı da önemlidir. Bu yüzden onların sorumluluğunu alıyorsak iyi bir şekilde bakmalıyız ve gerekli sevgiyi onlara vermeliyiz.

kedilerde titreme belirtileri

Kediler Uyku Sırasında Titrer Mi?

Kedilerin titreme sebepleri farklı nedenlerden ortaya çıkmaktadır. Titreme sorunu yaşayan kedilerin tedavisinin yapılabilmesi için, titreme sorununun hangi sebepten kaynaklandığına ulaşılması gerekir. Birçok farklı sebebi olan titremeler kedilerin uykuları sırasında da görülmektedir. Kedilerin uyurken titremesinin sebepleri ise şu şekildedir;

• Kediler vücutları uykuları sırasında bir ısı düşüşü yaşamaktadır. Bu sebepten dolayı da titreme eğilimi gösterirler.
  • Kedilerin göğüs kısımlarında herhangi bir ağrı oluştuğu zaman uykularında titreme meydana gelir.
  • Eğer kedide epilepsi hastalığı var ise bu durum da titremesine sebep olacaktır.
  • Kediler uyudukları sırada bir ses duymaları ya da koku almaları halinde hareketlenmek istediklerinden dolayı titreme meydana gelir.

Kedilerin 2 çeşit uyku evresi bulunmaktadır. Bular REM ve NON-REM uyku evreleri olarak bilinir. Kediler derin uyku evresinde olduğu zaman gözlerde hareket, vücutta kıpırdama, kulakları oynatma ve titreme gibi durumlar gerçekleşmektedir. Kedilerin uykuları sırasında titremesi her zaman kötü bir durumun habercisi olmamaktadır. Ama kedinizi uykusunda düzenli olarak titremeye devam ediyor ise, kontrol için veteriner hekime götürmeniz gerekir.

Kedilerin Titremesinin Sebepleri Nelerdir?

Kedilerde görülen titreme durumu birçok farklı sebep ve faktörlerden kaynaklanmaktadır. Kedilerin titremesi sorunu için uygulanması gereken tedavilerin yapılabilmesi için, sorunun kaynağının bulunması gerekmektedir. Bunun için ise kediniz bir veteriner hekim kontrolüne götürmeniz gerekir. Kedilerin titremesinin sebepleri şunlardır;

• Soğuk havalardan kaynaklı vücut titremesi.
  • Aşırı stresten kaynaklı titreme.
  • Vücutlarında oluşan ağrılardan kaynaklı titreme.
  • Kedinin zehirlenmesi sonucu oluşan titremeler.
  • Sinir sistemlerine zarar veren hastalık ve enfeksiyonlardan kaynaklı titremeler.
  • Kedinin yaşlı olmasından kaynaklı titremeler.

Yukarıda sizlere listelediğimiz gibi kedilerin titremesi birçok farklı sebepten kaynaklanmaktadır. Kedinin neden titrediğinin belirlenmesi tedavisi için son derece önemlidir. Kedinizin gerekli tedaviyi alması ve sağlığına kavuşması için veteriner hekim kontrolünden geçmesi gerekmektedir.

kediler neden titrer

Kediler Neden Titrediği İle İlgili Merak Edilen Sorular ve Cevapları

Kedim Titriyor Ne Yapmalıyım?

Kedinin titremesi farklı sebeplerden kaynaklanır. Eğer kediniz soğuktan titriyor ise onu ısıtmalı ve sıcak bir ortama almalısınız. Ama kedinizin hangi sebepten titrediğini bilmiyorsanız, kontrol için veteriner hekime götürmelisiniz.

Kedilerin Uyurken Titremesi Normal Mi?

Kediler uykuların titreyebilir. Bu davranışları normal olarak görülür. Uyurken titremelerine ek olarak ise kulakları hareket ettirir, patilerini bükerler ve farklı sesler çıkartabilirler.

Kediler Duş Aldıktan Sonra Neden Titrer?

Kedilerin duştan sonra titremesinin sebebi ısı farklılığından kaynaklanır. Duştan çıktıktan sonra ısı farkından dolayı vücutlarında titreme meydana gelir. Ayrıca kediniz sudan korkuyor ise stresten dolayı da vücutlarında titreme başlar.

Kedilerin Titreme ve Kasılmasının Nedenleri Nedir?

Kedilerin titremesi ve kasılmasının farklı nedenleri vardır. Kediler hipoglisemiden kaynaklı titreme, stres kaynaklı, hipotermi kaynaklı titreme, epilepsi kaynaklı, sinirsel ve ağrı sebebi ile titremeler meydana gelmektedir.

Yavru Kediler Neden Titremektedir?

Yavru kedilerin birçoğunda titremeler görülmektedir. Yavrularda titreme görülmesi ise Horner sendromu olarak geçer. Genellikle yavru kediler büyümeye başladığı zaman titremeleri de kaybolmaktadır. Eğer yavru kediniz büyürken titremeleri devam ediyor ise kısa sürede veteriner hekiminize başvurmalısınız.

* Yukarıdaki bilgiler sadece bilgilendirme amaçlıdır. Web sitemizde yer alan hiçbir bilgi bir "veteriner hekim'in" görüşü kadar değerli değildir. Evcil hayvanınızın sağlığı ile ilgili tüm konularda veteriner hekiminize danışmanızı öneriyoruz.

Etiketler: Kediler Neden Titrer?
Ağustos 17, 2021