Kedi Hamilelik Süresi

Kedilerde Gebelik Süreci

Can dostumuz olan kedilerin hamile kaldıktan sonra geçirdikleri bir gebelik süreci ve dönemi vardır. Kediler yaklaşık olarak 9 aylık oldukları zaman artık üremeye hazır hale gelmektedirler. Tabi bu süre kedinizin yaşadığı ortama ve cinsine göre uzayabilir ya da kısalabilir. Kedilerin hamilelik süreleri yaklaşık 2 ay kadar sürmektedir. Kedilerin yılda 3 kez doğum yapabildiği gözlemlenmiştir. Kediler doğumlarında en az2 yavru doğurmaktadır. En fazla doğurdukları yavru sayısı ise 5 ya da 6 yavrudur. Ama bu sayı cinsine ve bakımına göre değişebilmektedir. Kediler için gebelik dönemi ve doğum yapmak kolay bir durum değildir. Bazı kedi cinsleri için doğumları kolay geçerken bazı kediler ise zor bir doğum süreci geçirmektedir. Kedilerde hamilelik süresinin ne kadar olduğundan ve nasıl olduğundan bahsetmeden önce kedinizin gösterdiği hamilelik belirtilerinden bahsedelim.

Kedilerde Hamilelik Belirtileri

Kedinizin hamile olduğunu gebelik oluşumu yaklaşık olarak 3 haftalık olduğu zaman anlayabilirsiniz. Kedinizin hamilelik belirtileri kendini o zaman göstermeye başlayacaktır. Kedilerin meme uçlarında hacim ve renk değişiklikleri görülmektedir. Gebelik döneminde kedilerin meme uçları şişmeye başlar ve renkleri olduğundan daha koyu bir halde görülür. Kedilerdeki hamilelik belirtileri tıpkı bir insandaki gibi olabilmektedir. Kediler de sabah bulantıları ve kusmalar görülmektedir. Bu dönemde halsiz olabilirler ve yorgun görünebilirler. Eskisi kadar enerjik olmazlar, daha çok dinlemek isterler ve bu dönemde olduğundan daha çabuk yorulurlar. İlk zamanlarda kedinizin iştahında kesilmeler görülebilmektedir. Ama daha sonraki dönemde ise kediler olduğundan daha fazla mama yeme eğiliminde olacaktır. Zamanla kedinizin karnı şişmeye başlayacaktır. Büyük ihtimalle bu dönemlerde karnına dokunmanıza izin vermeyeceklerdir. Bazı kediler saydığımız bu belirtileri ya da bazılarını göstermeyebilir. Kediler arasında bu gebelik dönemi kendi içinde değişiklik gösterebilmektedir. Bu dönemde kedinizin kendisini güvende hissettiğinden ve onun yanında olduğunuzu anladığından emin olun. Böylece bu süreci biraz daha rahat ve huzurlu geçirebilirler.

Kedilerin Hamilelik Süresi

Kedi sahiplerinin en çok sorduğu ve merak ettiği sorunlardan biri de kedilerin hamilelik süresi ve ne kadar zamanda doğurduklarıdır. Kedilerin hamilelik süresi ortalama olarak 2 ay kadar sürmektedir. Kediler yılda ortalama olarak 3 kez doğum yapabilmektedir. Kedilerin hamilelik sürecinde kendini mutlu, huzurlu ve güvende hissetmesi hamileliği açısından çok önemlidir. Kedilerin hamilelik süresince onları güvende ve huzurlu hissettirdiğiniz zaman bu dönemi biraz daha kolay geçirebilirler. Hamilelik süreci belirtileri ve nasıl bir dönem geçirecekleri kediler arasında değişiklik göstermektedir. Bu dönem her kedi için aynı geçmemektedir.

Kedilerin Doğum Süresi

Kedilerin doğumu yaklaşık olarak 24 saatte tamamlanmaktadır. Kediniz doğum anından önce sessiz, sakin ve güvende olduğu bir alana yerleşecektir. Doğum başlamadan önce genital bölgelerini yalamaya başlayıp kendilerini bu şekilde doğuma hazırlamaya başlarlar. Doğum sırasında nefes alışverişleri hızlanır ve devamlı olarak ses çıkarmaya ve mırlamaya başlarlar. Bu durum doğum sonlanana kadar devam edebilir. Doğum sırasında kedinize müdahale etmemeye çalışın yanında olun ve onu rahat hissetmesini sağlayın. Kediniz doğum yaptıktan sonra onu ve yavruları yerinden oynatmayın. Kediniz doğum yaptığı için yorgun ve bitkin olacağından mamasını ve suyunu onun ulaşabileceği yere ya da yakınına bırakın. Eğer kedinizin doğumu 24 saatten fazla sürüyorsa onu en kısa zamanda bir veteriner hekime götürün. Bu kedinizin ve yavrularının sağlığı açısından çok önemlidir. Doğumdan sonra kedinizi olabildiğince rahat hissettirmeye çalışın çünkü doğumdan dolayı oldukça bitkin ve yorgun olacaklardır.

* Yukarıdaki bilgiler sadece bilgilendirme amaçlıdır. Web sitemizde yer alan hiçbir bilgi bir "veteriner hekim'in" görüşü kadar değerli değildir. Evcil hayvanınızın sağlığı ile ilgili tüm konularda veteriner hekiminize danışmanızı öneriyoruz.

Etiketler: Kedi Hamilelik Süresi
Eylül 21, 2021